Alaturi de alte domenii de cercetare si dezvoltare, Bosch a inceput la Cluj activitatile de cercetare si dezvoltare legate de sistemele de asistenta pentru conducatorii auto (DAS – Driver Assistance Systems). In 2014, inginerii romani se vor axa pe dezvoltarea unor algoritmi de procesare a imaginilor si de viziune artificiala, folosind cele mai noi tehnologii bazate pe imagini stereo. Toate aceste proiecte se desfasoara in stransa colaborare cu echipele de cercetatori Bosch din Germania care au dezvoltat camera stereo. Concernul german va continua procesul de angajare pentru divizia de cercetare si in anul 2014, cautand ingineri si absolventi romani talentati, care au cunostinte avansate de algoritmica si de procesare a imaginilor.
„Tehnologia stereo deschide perspective noi pentru sistemele de siguranta pe baza de video”, explica Gerhard Steiger, presedintele departamentului Chassis Systems Control al companiei Bosch. Datorita vizualizarii stereo, se poate masura distanta pana la obiecte exclusiv pe baza semnalului video. Folosind aceste masuratori, Bosch dezvolta functionalitati care fie preiau controlul masinii pentru scurt timp (de exemplu: franarea sau ocolirea automata a obstacolelor care apar brusc), fie ghideaza autovehiculul printr-un pasaj ingust de drum aflat in constructie.
Noua camera stereo Bosch, la care lucreaza si cercetatorii din Cluj, furnizeaza informatii care cresc siguranta in trafic prin eliminarea sau minimizarea efectelor coliziunilor dintre vehicule, cu pietoni sau cu biciclisti, la viteze de pana la 80 km/ora. Astfel, camera stereo Bosch devine o baza pentru cresterea sigurantei in traficul urban. Cu o camera mono se pot detecta obiectele, dar nu se poate estima cu precizie distanta pana la acestea. Cu o camera stereo se poate implementa functionalitatea de franare automata de urgenta, deoarece din imaginile stereo se poate detecta distanta pana la un obstacol si se poate estima traiectoria acestuia. In cazul in care un accident nu poate fi evitat, viteza de impact si, prin urmare, gradul de severitate al accidentului sunt diminuate semnificativ. Mai mult, celelalte sisteme electronice din masina sunt notificate si astfel airbag-ul si dispozitivele de pretensionare din centurile de siguranta se declanseaza intr-un mod optim.
Camera video stereo poate oferi si functionalitatile pe care le ofera o camera mono, de exemplu: detecteaza indicatoare de circulatie, ajuta conducatorul la incadrarea pe banda de circulatie si ajusteaza faza lunga in functie de vehiculele aflate in fata si de traficul din sens opus.
Inginerii Bosch au integrat unitatea de control si de procesare a imaginilor direct in carcasa camerei, obtinand astfel un sistem deosebit de compact. Cu o distanta intre cele doua camere de doar 12 cm, care este distanta dintre axele optice al obiectivului, Bosch ofera probabil cel mai mic sistem video stereo din industria auto. Producatorii auto pot astfel integra camera stereo foarte usor in autovehicule. Cei doi senzori de imagine cu tehnologie CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) au o rezolutie de cate 1.2 megapixeli fiecare. Avand o lentila de inalta calitate, camera vizualizeaza un unghi de 25 de grade pe verticala si de 45 de grade pe orizontala si ofera o adancime de masurare de pana la 50 m.
Impulsuri aditionale pentru patrunderea pe piata a sistemelor de asistenta a conducatorilor auto (DAS) apar datorita standardelor de siguranta tot mai ridicate solicitate de Comisia Europeana si de organizatia de protectie a consumatorilor Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Se estimeaza ca pentru a obtine calificarea cea mai buna, cea de 5 stele, pana in 2014, noile modele de autovehicule vor trebui echipate in mare masura cu sistemele de asistenta a conducatorilor auto. Un accent este pus pe sistemele de franare automata de urgenta (AEB – Automatic Emergency Breaking). Steiger este convins ca: „Noua noastra camera stereo cu unitate de procesare integrata combina functiile camerei mono cu avantajele tehnologiei stereo. Aceasta permite atingerea cerintelor crescute de siguranta intr-un mod compact si eficient din punct de vedere al costurilor”.