Dupa cum am relatat deja aici, General Motors a anuntat ca va retrage marca Chevrolet din Europa. In urma acestei decizii luate de GM, EurotaxGlass’s Group, in calitate de furnizor de date si solutii pentru industria auto europeana, a efectuat o revizuire a valorilor reziduale pentru autovehiculele Chevrolet din Europa. Pe baza acestei analize, EurotaxGlass’s Group considera ca efectul acestei masuri va avea un impact minim pentru valorile reziduale, mai ales prin prisma iesirii planificate a marcii de pe piata europeana.
Dean Bowkett, Technical Director si Chief Editor la EurotaxGlass’s Group a declarat urmatoarele: "Deja am discutat cu reprezentanti din conducerea GM care au afirmat ca vor fi onorate in continuare garantiile masinilor comercializate. De asemenea, se vor respecta graficele de intretinere periodica a masinilor, iar stocurile de piese vor satisface nevoile clientilor. Mai mult, nu sunt motive de ingrijorare deoarece o serie de componente sunt comune cu a celorlalte marci din portofoliul GM.
Reprezentantii Chevrolet ne-au asigurat ca aceasta tranzitie se va derula ordonat, pe o perioada indelungata. Astfel, aceasta abordare va avea un impact minim asupra dealerilor, mai ales ca din aceasta retea face parte si marca Opel (Vauxhall). De asemenea am fost informat ca nivelul stocurilor au fost deja reduse".
Cercetarea efectuata de EurotaxGlass’s Group a implicat o revizuire a volumelor de vanzari si valorile reziduale curente, iar rezultatele au fost comparate cu alte iesiri de pe piata ale unor branduri, in ultimii 10 ani. De asemenea, aceasta analiza a permis diferentierea intre produsele care se suprapun, cum ar fi Captiva si Antara, iar rezultatul a condus la un profil diferit al potentialului client. Dean Bowkett a mai mentionat ca "Pietele europene nu vor reactiona in acelasi mod deoarece brandul Chevrolet a avut un impact diferit in tarile din Europa. Firesc, cu cat brandul era mai bine consolidat pe o anumita piata, cu atat aceasta veste va afecta mai puternic valorile reziduale". Dean Bowkett a concluzionat: "Luand in considerare asigurarile reprezentantilor GM, volumele reduse si valorile reziduale deja relativ mici, aceasta veste va avea un impact destul de redus in marea majoritate a pietelor".