Skoda isi va continua si in 2014 programul din motorsport, cu modelul care a trecut deja testul timpului, Fabia Super 2000, ceea ce inseamna ca fanii Skoda se pot astepta la noi momente emotionante si in anul urmator. “Prin numeroasele succese internationale de care s-a bucurat, actuala Fabia Super 2000 a demonstrat timp de cativa ani buni abilitatile noastre tehnice. Acum, marea incercare este de a ne ridica la nivelul succesului nostru. Din acest motiv lucram intens la dezvoltarea unei noi masini de curse, care sa aiba ca baza de pornire modelul Skoda Fabia si sa fie destinat categoriei R5,” a declarat Frank Welsch, membru al Consiliului de Administratie Skoda, responsabil pentru managementul dezvoltarii tehnice.
Michal Hrabanek, directorul Skoda Motorsport a adaugat: “Noua masina de raliu R 5 va fi echipata cu un motor turbo de 1,6 litri, conform regulamentelor FIA. Aceasta este o schimbare importanta in comparatie cu actualul motor de 2,0 litri, aspirat natural. Categoria R5 ia locul fostei clase Super 2000. Astfel vom putea continua sa concuram cu succes in campionatele internationale si vom putea sa continuam programul destinat clientilor. Intrarea in clasa R5 este un pas logic pentru Skoda. Asa cum stau lucrurile, presupunem ca noua masina va fi omologata pana la mijlocul anului 2015”.
Skoda va aparea din nou, in 2014, cu proeminenta pe scena raliului – cu deja cunoscutul model Skoda Fabia Super 2000. “Planul nostru este sa participam la Campionatul FIA Asia-Pacific (APRC pe scurt) si sa concuram in anumite etape din cadrul Campionatului European de Raliuri FIA. Echipajele noastre din 2013 isi vor schimba rolurile pentru anul urmator: Jan Kopecky si Pavel Dresler vor lua startul in APRC, in timp ce Esapekka Lappi si Janne Ferm vor alerga in ERC. In Campionatul European de Raliu, lor li se va alatura perechea Sepp Wiegand – Frank Christian de la echipa Skoda Auto Deutschland, care va lua startul, de asemenea intr-o masina de fabrica”, a declarat Hrabanek.
Proiectul Skoda Fabia Super 2000 este unul dintre cele mai de succes din istoria de 112 ani ai constructorului Skoda, in motorsport. Dupa ce a debutat pentru prima data in public sub forma unui studiu, la Salonul Auto de la Geneva din 2007, Skoda Fabia Super 2000 a concurat in premiera la legendarul Raliu Monte Carlo din 2009. Dupa numai un an, Skoda revendica primul sau succes international cu Fabia Super 2000: victoria in clasamentul general din Intercontinental Rally Challenge (IRC) – atat in clasamentul constructorilor, cat si in cel al pilotilor, gratie perechii Juho Hanninen – Mikko Markkula (FIN – FIN). Skoda a repetat acest succes in 2011 si 2012, cu Andreas Mikkelsen – Ola Floene (N – N), obtinand un total de 27 de victorii, devenind astfel cel mai de succes producator din istoria IRC.
In acelasi timp cu victoriile din IRC, echipa fabricii, Hanninen – Markkula a triumfat si in Campionatul Mondial Super 2000 (SWRC) si, un an mai tarziu, in Campionatul European. 2012 a marcat si prima aparitie a modelului Fabia Super 2000 in APRC, unde Skoda a colaborat cu echipa MRF pentru a obtine prima pozitie atat in clasamentul constructorilor, cat si in cel al pilotilor (Chris Atkinson, AUS). Gratie sustinerii depline a fabricii Skoda, acest succes din APRC a fost repetat in 2013 – de aceasta data tandemul Gaurav Gill – Glenn Macneall (IND – NZ) fiind echipa victorioasa. Pilotii echipei de fabrica Skoda Motorsport, Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN – FIN) au avut de asemenea un rol esential in apararea cu succes a titlului din clasamentul constructorilor in APRC, contribuind cu trei victorii. Jan Kopecky (CZ) si-a incununat cel mai bun sezon din cariera, in 2013, cu o victorie detasata la general, in ERC. Impreuna cu Pavel Dresler (CZ), copilotul sau, el a castigat sase din opt raliuri si a obtinut si alte doua podiumuri.
La randul lor, Gustavo Saba – Victor Aguilera (PY – PY) au castigat Campionatul Americii de Sud FIA Codasur si campionatul din tara lor natala, din Paraguay, in 2013, intr-o Fabia Super 2000. Pilotii Skoda au repurtat in plus cinci titluri nationale, in Austria (Raimund Baumschlager), Italia (Umberto Scandola), Bulgaria (Dimitar Iliev), Jordan (Marouf Abu Samra) si Portugalia (Ricardo Moura).