Noul Audi TT este echipat cu un afisaj si un concept de operare inovatoare. Un panou de instrumente pe baza de afisaj inlocuieste tehnologia anterioara si concentreaza toate informatiile despre instrumente, navigatie si sistemul multimedia chiar in campul vizual al soferului. Audi denumeste acest concept orientat catre sofer „Postul de conducere virtual”. Bosch este furnizorul de sisteme pentru acest panou de instrumente. Bosch furnizeaza, de asemenea, senzorii radar si video, sondele lambda, sistemele de injectie directa de benzina si modulele de pompare a carburantului pentru noul Audi TT.
„Postul de conducere virtual” are un afisaj TFT cu contrast inalt si claritate ridicata, ce prezinta o intensitate luminoasa de 800 de candela (cd), pentru o lizibilitate optima in orice conditii de lumina. Ecranul are o diagonala cu dimensiunea de 12,3 inch, o rezolutie deosebit de inalta, de 1440 x 540 de pixeli si o adancime a culorii de 24 de biti.
Unul dintre marile avantaje ale unui panou de instrumente pe baza de afisaj este reprezentat de versatilitatea sa in ceea ce priveste afisarea continutului. Noul Audi TT este disponibil cu doua moduri de afisare de baza. Modul traditional prezinta indicatoare rotunde mari, digitale, insa nu exista ace indicatoare mecanice sau alte parti mobile. Al doilea mod reduce dimensiunile vitezometrului si tahometrului rotunde digitale si le deplaseaza spre colturile de jos, lasand suficient spatiu pentru un afisaj mare pentru sistemul de navigatie, selectii de muzica sau contacte de telefon. Cu toate acestea, flexibilitatea inerenta a sistemului permite si includerea altor afisaje, facand posibile chiar diferente intre diferitele modele de autovehicule.
Calitatea generala a designului panoului de instrumente pe baza de afisaj este in deplina concordanta cu cerinta de dezvoltare a celei mai bune calitati a afisajului. Aceasta este obtinuta prin utilizarea unei arhitecturi de inalta performanta cu doua procese. Un procesor se ocupa de grafica, in timp ce celalalt gestioneaza celelalte functii. Datorita capacitatii de calcul, pot fi generate pana la 60 de cadre pe secunda, astfel incat chiar si modificarile foarte rapide sunt afisate intr-un flux complet uniform, fara nicio eroare – o cerinta de baza in ceea ce priveste reflectarea dinamicii de conducere specifice a unui autovehicul sport.
In plus, capacitatea disponibila a computerului este utilizata pentru afisarea tridimensionala a obiectelor pe monitor. Cel mai remarcabil efect vizual este obtinut ca urmare a graficii spatiale complexe a indicatoarelor rotunde, ce includ umbre, astfel ca acestea par aproape reale. Modulul de grafica (VCM – visual computing module / modul de calcul vizual) a fost modificat special pentru utilizarea la bordul autovehiculului.
O caracteristica speciala de design este reprezentata de forma afisajului, cu colturi taiate, ce corespunde spatiului de instalare proiectat pentru noul Audi TT si o carcasa complexa turnata pe forma acestuia. Panoul de instrumente este conectat prin retelele CAN (controller area network) si MOST (media-oriented systems transport).
Inovatia adusa de „Postul de conducere virtual” al noului Audi TT a impresionat si juriul de la „Automotive Interiors Expo Awards 2014”, care i-a acordat primul loc la categoria „Inovatia anului in materie de interior – autovehicule de serie”.