BMW Group se pregateste ca modelele BMW i, inovatoare si revolutionare, sa fie urmate de versiuni plug-in hybrid ale modelelor marcii principale. La Miramas (Franta), a fost prezentat un prototip BMW Seria 3 plug-in hybrid si o noua generatie de concepte de automobile hibrid, care incorporeaza tehnologia utilizata deja la modelele BMW i. Pe termen lung, BMW Group are in plan sa ofere versiuni plug-in hybrid pentru toate modelele gamei BMW.
Herbert Diess, membru al Consiliului Director BMW AG, responsabil de dezvoltare, a declarat: "Toate modelele BMW Group beneficiaza de pe urma BMW i. Tehnologia de baza ce este folosita pentru celulele acumulatorilor, electromotoare si electronica de putere va fi utilizata si la viitoarele modele plug-in hybrid. Cand este vorba de electrificarea sistemului de propulsie, dezvoltam o experienta foarte vasta astfel incat clientii din lumea intreaga sa beneficieze de solutia ideala.
Modelele plug-in hybrid prezentate la Miramas sunt echipate cu un motor cu ardere interna foarte eficient si cu un electromotor alimentat de un acumulator de inalta tensiune ce poate fi reincarcat de la o sursa externa. Calatoriile urbane pe distante scurte sau navetele pot fi efectuare in regim exclusiv electric. Pe distante lungi, automobilul va functiona de obicei in "mod mixt", printr-o conlucrare a ambelor sisteme.
Prototipul BMW Seria 3 plug-in hybrid combina un motor pe benzina, cu patru cilindri, cu un motor electric. Propulsorul cu ardere interna este bazat pe motorul cu patru cilindri, cu tehnologie TwinPower Turbo, care a castigat deja de doua ori premiul International Engine of the Year.
Electromotorul si electronica de putere sunt bazate direct pe tehnologia BMW eDrive utilizata deja la modelele BMW i3 si BMW i8. Acumulatorul litiu-ion al prototipului – inclusiv sistemul de gestiune a bateriei si sistemul foarte eficient de racire directa – se bazeaza tot pe experienta si cunostintele BMW i.
Tehnologia plug-in hybrid este atat de flexibila incat poate fi integrata intr-o mare varietate de concepte auto. Astfel, va fi posibila transferarea rapida in intreaga gama de modele BMW. In viitor, traseul spre o mobilitate sustenabila va fi unul cu mai multe directii. Motoarele cu ardere interna, deja foarte eficiente, vor fi si mai economice. Automobilele cu propulsie integral electrica, precum BMW i3, sunt adaptate cerintelor de mobilitate urbana, in timp ce modelele plug-in hybrid sunt mai potrivite pentru calatorii pe distante lungi. Pe langa acestea, pe termen lung, o optiune viabila ar putea fi electromobilitatea in combinatie cu tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen.
Accentul pentru strategia Efficient Dynamics este electrificarea sistemului de propulsie. Acesta este un domeniu in care vom continua sa ne extindem in anii urmatori. Tehnologia plug-in hybrid va fi unul din vectorii principali prin care automobilele de inalta performanta vor avea emisii CO2 sub pragul de 100 g/km, dar pastrand placerea condusului si dinamica unui BMW. De asemenea, vom continua sa dezvoltam mobilitatea integral electrica. Pilele de combustie cu hidrogen vor ramane o tema importanta atunci cand este vorba de dezvoltarea sistemelor de propulsie, in special cu privire la productia sa sustenabila".
Toate tehnologiile si componentele importante eDrive sunt dezvoltate intern, iar de anul viitor vor fi produse toate la uzina BMW din Dingolfing. Acest program va crea peste 200 de noi locuri de munca in domeniul electromobilitatii la uzina BMW din Dingolfing. Mai multe zeci de milioane de euro vor fi investite la aceasta uzina pe parcursul urmatorilor cinci ani.
"Experienta pe care am acumulat-o ne garanteaza un avantaj competitiv", a declarat Harald Krüger, membru al Consiliului Director BMW AG, responsabil pentru productie. "Acest lucru va putea fi observat in datele de performanta ale electromotoarelor BMW, dar si in procesele noastre de productie care sunt deosebit de eficiente".
Din moment ce este de asteptat ca BMW Group sa construiasca in viitor o gama larga de componente pentru propulsie electrica, productia va fi organizata in jurul sistemului inteligent eDrive de partajare a componentelor. Aceasta inseamna o singura linie de productie va fi capabila sa produca module pentru baterii de inalta tensiune nu doar pentru BMW i8, ci si pentru viitorul BMW X5 eDrive. Si in cazul seturilor complete de baterii, noile linii de productie vor fi concepute pentru un mix flexibil de productie: va fi posibila productia seturilor pentru un numar de modele viitoare diferite – toate pe aceleasi linii.
Prin dezvoltarea si perfectionarea continua a sistemelor de propulsie hibrid in cadrul programului Efficient Dynamics, obiectivul este cresterea timpului in care automobilele sunt utilizate in regim electric. Pentru a avea garantia ca acest nivel crescut de functionare electrica nu influenteaza performantele dinamice apreciate la BMW, caracterul practic cotidian si capacitatea maxima pe distante lungi, viitoarele modele hibrid ale BMW Group vor avea un „nivel mare de electrificare". Punctele definitorii ale viitoarei tehnologii Power eDrive vor include electromotoare mai puternice si acumulatori cu o capacitate dubla fata de versiunile actuale.
Sistemele de propulsie utilizate la viitoarele modele hibrid vor oferi o putere combinata de peste 500 kW/670 CP. De asemenea, capacitatea bateriilor litiu-ion – pana la 20 kWh – va fi mult mai mare decat cea a actualelor sisteme hibrid. In combinatie cu o autonomie in regim exclusiv electric de pana la 100 de kilometri, acestea vor face posibila functionarea in regim pur electric, fara emisii, in aproape toate calatoriile de zi cu zi.