Mio Technology, liderul pietei autohtone de dispozitive GPS, parte a companiei MiTAC International Corp., a inregistrat anul trecut vanzari in valoare de 2 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2014.
Evolutia se datoreaza extinderii portofoliului de produse, atat pe segmentul de echipamente GPS, cat si pe cel reprezentat de camere video auto si navigatoare pentru biciclete. Introducerea de noi produse in portofoliu a fost in stransa legatura cu nevoile clientilor si cu nivelul cererii. Spre exemplu, pe segmentul dispozitivelor GPS, clientii au dorit produse de calitate la un pret corect, dar si mai multe facilitati pe care sa le poata oferi aceste dispozitive, precum: actualizari gratuite ale hartilor, diagonala mai mare a ecranului, harti cu acoperire mai buna, informatii din trafic in timp real, capacitatea de invatare a stilului de condus al utilizatorului, folosirea informatiilor colectate de la alti utilizatori etc.
Un alt factor care a contribuit la majorarea afacerilor Mio pe piata din Romania a fost reprezentat de vanzarile de camere video destinate autovehiculelor. Astfel, in 2015, Mio a vandut de peste 5 ori mai multe camere video auto decat in anul anterior, depasind 5.000 de unitati. De asemenea, cele doua modele Mio Combo 5207 (GPS cu camera video incorporata) au pus bazele infiintarii unui nou segment de piata si a urcat volumul navigatoarelor GPS Mio la aproape 16.000 de uitati.
„La nivel de grup, vanzarile de anul trecut plaseaza Romania pe locul al treilea in Europa Centrala si de Est, dupa Polonia si Cehia. Pentru 2016 estimam o crestere a vanzarilor de aproximativ 20%”, spune Cosmin Dobranis, country director Mio pentru Romania si Ungaria. „Intre prioritatile pentru acest an se regaseste extinderea la nivel regional in Bulgaria si Moldova si introducerea de game complet noi in portofoliul de produse”, adauga Cosmin Dobranis.
Pe langa introducerea de game de produse complet noi, 2016 va aduce si cele mai recente echipamente GPS, camere video auto si navigatoare pentru biciclete, dar si introducerea unei noi marci de dispozitive GPS.
Cat priveste intreaga piata de navigatoare GPS, anul trecut s-a inregistrat o crestere de circa 3%, pana la un volum de aproximativ 65.000 de unitati. De asemenea, segmentul de camere video destinate autovehiculelor a urcat in 2015 la un volum de 20.000 de unitati. Pentru 2016 Mio estimeaza o piata de echipamente GPS in stagnare, dar o crestere cu 50% a vanzarilor de camere video pentru masini.
„2015 a fost un an competitiv pe aceasta piata. Sunt multi jucatori locali, cu multe marci care nu aduc un plus de calitate produselor si care se lanseaza in curse de preturi, de oferte si promotii prin care acapareaza o buna parte din clienti. Desi acest lucru va continua in 2016, credem ca va avea o pondere mai mica, intrucat clientii isi doresc tot mai mult produse de calitate, cu actualizare pe viata a hartilor, cu functii multiple, precum asistenta la parcare, asistenta pe banda, alegerea rutelor sau accesarea informatiilor din trafic in timp real”, precizeaza Cosmin Dobranis.