Peter Lindbergh din nou alaturi de Pirelli! Fotograful va realiza cea de-a 44-a editie a celebrului Calendar Pirelli. De asemenea, Lindbergh a fost creatorul Calendarelor Pirelli din 1996 si 2002.
Celebru pentru memorabilele sale imagini cinematografice, Peter Lindbergh este recunoscut ca fiind unul dintre cei mai influenti fotografi contemporani. Nascut in Lissa (Germania), in 1944, si-a petrecut copilaria la Duisburg (Renania de Nord-Westfalia). A lucrat ca decorator de vitrine pentru un magazin local si s-a inscris la Academia de Arte Frumoase din Berlin la inceputul anilor 1960. Isi aduce aminte de acei ani astfel: "Am preferat sa caut activ inspiratia lui Van Gogh, idolul meu, decat sa pictez portretele si peisajele obligatorii predate in scolile de arta…". Inspirat de opera pictorului olandez, s-a mutat la Arles pentru aproape un an, iar apoi a inceput o calatorie cu autostopul prin Spania si nordul Africii. Mai tarziu a studiat pictura libera la Colegiul de Arta din Krefeld. Influentat de Joseph Kosuth si arta conceptuala, inainte de absolvire a fost invitat sa-si prezinte lucrarile la renumita galerie de avangarda Denise Rene-Hans Mayer, in 1969. Dupa ce s-a mutat la Dusseldorf, in 1971, si-a indreptat atentia catre fotografie si a lucrat timp de doi ani ca asistent pentru fotograful german Hans Lux, inainte de a-si deschide propriul studio in 1973. Devenind binecunoscut in tara sa natala, s-a alaturat familiei revistei Stern, alaturi de legende ale fotografiei precum Helmut Newton, Guy Bourdin si Hans Feurer, si s-a mutat la Paris, in 1978, pentru a-si continua cariera.
Considerat un pionier in fotografie, a introdus o noua forma de realism prin redefinirea standardelor de frumusete cu ajutorul imaginilor atemporale. Abordarea lui umanista si idealizarea femeilor l-au diferentiat de ceilalti fotografi, el acordand prioritate sufletului si personalitatii. A schimbat drastic standardele fotografiei de moda in vremuri in care se faceau retusari excesive, avand convingerea ca exista ceva care face o persoana sa fie interesanta dincolo de varsta acesteia. Ne explica: "Aceasta ar trebui sa fie responsabilitatea fotografilor din zilele noastre: sa elibereze femeile, si in cele din urma pe toata lumea, de teroarea tineretii si a perfectiunii". Viziunea sa unica le prezinta in stare pura, "cu toata sinceritatea", evitand toate stereotipurile, preferand chipuri aproape lipsite de machiaj, dezvaluite intr-un mod care sporeste autenticitatea si frumusetea naturala a femeilor pe care le fotografiaza. A oferit o noua interpretare a femeilor de dupa anii 1980 fara sa dea prea multa atentie hainelor, considerand ca, asa cum a declarat, "Daca dai la o parte moda si artificiile, poti apoi vedea persoana reala". Jurnalista britanica Suzy Menkes subliniaza ca "refuzul de a se pleca in fata perfectiunii glossy este marca Peter Lindbergh – esenta imaginilor care se uita in sufletul neinfrumusetat al fiecarei persoane, oricat de familiara sau celebra ar fi persoana care pozeaza". Lindbergh a fost primul fotograf care a inclus o naratiune in pictorialele lui de moda, iar felul lui de a povesti a introdus o noua viziune asupra fotografiei de arta si moda. De-a lungul anilor, a creat imagini care au marcat istoria fotografiei, caracterizate printr-o abordare minimalista a fotografiei post-moderne. in 1988, Lindbergh a atras aprecieri internationale si a lansat carierele unei noi generatii de modele pe care le descoperise recent, aratandu-le pe toate imbracate in camasi albe. Un an mai tarziu, le-a fotografiat pe Linda Evangelista, Naomi Campbell, Cindy Crawford, Christy Turlington si Tatjana Patitz, tinere modele pe atunci, impreuna pentru prima data, pentru legendara coperta a editiei britanice a revistei Vogue din ianuarie 1990.
Cantaretul pop George Michael, initiatorul "miscarii supermodelor", urmat mai tarziu de Gianni Versace, a fost inspirat de fotografiile lui Lindbergh din Vogue pentru a crea videoclipul iconic pentru melodia sa "Freedom ’90", marcand inceputul erei modelelor celebre, care a redefinit imaginea femeii moderne.
Celebra pentru pictorialele sale narative de moda, munca lui Lindbergh este cel mai bine cunoscuta pentru portretele sale simple si revelatoare, naturile moarte, influentele puternice din cinematografia germana timpurie si cadrul industrial al copilariei sale, dans si cabarete, dar si pentru peisaje si spatiul cosmic. Lindbergh a lucrat pentru cele mai prestigioase case de moda si reviste inca de la sfarsitul anilor 1970, inclusiv pentru editiile internationale ale Vogue, The New Yorker, Rolling Stone, Vanity Fair, Harper’s Bazaar din SUA, revista Wall Street Journal, The Face, Visionaire, Interview si W.
Lucrarile lui sunt parte a colectiilor permanente ale multor muzee de arta plastica din intreaga lume si au fost, de asemenea, expuse in prestigioase muzee si galerii. Printre acestea se numara Muzeul Victoria si Albert (Londra), Centrul Pompidou (Paris) si viitoarea expozitie "O istorie diferita a modei" la muzeul Kunsthal din Rotterdam, proiectat de Rem Koolhaas (septembrie 2016), precum si expozitii solo la Hamburgerbanhof (Berlin), Muzeul de Arta Bunkamura (Tokyo) si Muzeul de Arte Frumoase Puskin (Moscova).
Lindbergh a regizat o serie de filme si documentare aplaudate: Models, the Film (1991); Voci interioare (1999), care a castigat premiul pentru Cel mai bun documentar la Festivalul International de Film de la Toronto (TIFF) in 2000; Pina Bausch, Der Fensterputzer (2001) si Everywhere at Once (2007), care a fost narat de Jeanne Moreau si prezentat la Festivalurile de la Cannes si Tribeca Film. Lindbergh este reprezentat de Galeria Gagosian si 2b Management. In prezent, traieste intre Paris, Arles si New York.