Skoda incearca sa isi dezvolte oferta de modele SUV, pentru a beneficia cat mai mult de apetitul clientelei pentru acest gen de automobile. Astfel, alaturi de SUV-ul compact Yeti, Skoda a dezvoltat modelul familial Kodiaq, iar urmatorul pe lista noutatilor va fi un SUV mini sau, altfel definit, citadin sau crossover.
Vorbim despre o nisa inaugurata de Nissan Juke si in care putini costructori au crezut initial. Clasa de SUV-uri mini a crescut exploziv, iar lider de piata in Europa este in prezent Renault Captur.
Skoda, ca de altfel si celelalte modele de volum din Grupul Volkswagen, nu are pe moment niciun raspuns pe acest segment de piata. Lucrurile se vor schimba in urmatorii ani, mai precis pana in 2019, cand va fi lansat un SUV mini derivat din Fabia. La randul lor, Volkswagen si SEAT vor avea propriile versiuni crossover.
Daca luam in calcul si noul Yeti, asteptat spre finele anului viitor, Skoda va avea o gama SUV complet noua, formata din trei modele. Este de asteptat o adevarata invazie de noutati in aceasta categorie, unde doar Grupul Volkswagen va veni cu cel putin trei noutati, bazate pe viitoarele modele mini SEAT Ibiza, Skoda Fabia si VW Polo, pe platforma modulara MQB. SEAT a anuntat deja numele viitorului sau mini, Arona, in timp ce despre Volkswagen se stie ca va folosi ca punct de plecare conceptul T-Roc.
Revenind la cel mai mic SUV Skoda, acesta va avea un pret de plecare de circa 16.000 de euro si va beneficia de noua generatie de motoare pe benzina si diesel ale Grupului Volkswagen, in cea mai mare parte conforme cu normele antipoluare Euro 6.2. In schimb, versiunile hibrid sau electrica nu vor veni mai devreme de 2020, data la care Grupul Volkswagen are in plan „declansarea ofensivei de electrificare”.