Prin sectiunea Electromobilitate, 24auto.ro si-a tinut cititorii la curent cu eforturile marilor firme de distributie de reducere a poluarii.
Dupa ce am relatat despre colaborarea firmei Workhorse cu UPS pentru electrificarea flotei de distributie cu ajutorul acumulatorilor electrici, incarcati de la statii inteligente, o stire despre o alta colaborare Workhorse, cu acelasi obiectiv de reducere al poluarii, ne-a atras atentia.
Bloomberg informa recent despre lansarea primului autovehicul de distributie FedEx alimentat cu hidrogen in vederea producerii curentului electric la bord, cu ajutorul pilelor de combustibil. Experimentul va studia, in conditii reale, pe strazile aglomerate ale New York-ului, avantajele tractiunii electrice cu autonomie mare, singurele emisii “la esapament” fiind vapori de apa.
Desi au fost promovate la nivel de productie de serie mica cu vanzare (lease) catre public de catre Honda, Toyota si Hyundai, automobilele cu pile de hidrogen (FCEV) si tractiune electrica nu s-au bucurat inca de succesul celor electrice alimentate cu acumulatori.
Modelul FedEx este echipat cu pile de hidrogen furnizate de firma americana Plug Power Inc.
Un alt producator de pile din Canada, Ballard Power Systems Inc, anunta recent semnarea contractului de achizitie pentru 40 de module destinate autobuzelor Van Hool NV, produse in Belgia, pentru transportul in comun din Koln (30) si Wuppertal (10), in cadrul initiativei europene JIVE (Joint Initiative for hydrogen Vehicles across Europe).
Prima faza a proiectului are ca obiectiv introducerea a 139 autobuze cu pile de hidrogen in noua orase europene, urmata de faza a doua, ce prevede introducerea a inca 152 de autobuze in alte 14 locatii.
Proiectul JIVE este finantat cu 57 milioane euro de catre FCH JU (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking si are ca scop demonstrarea viabilitatii utilizarii hidrogenului pentru transportul in comun cu emisii poluante zero.
db