Rolls-Royce a dezvaluit primul sau SUV, Cullinan
10.05.2018
        
Distribuie acest articol!   

Dupa cateva luni de zvonuri si speculatii intense pe aceasta tema, Rolls-Royce a prezentat astazi primul model SUV din istoria companiei, denumit Cullinan. Prin urmare, daca pana si celebra marca britanica de super-lux a intrat pe teritoriul SUV-urilor, este cat se poate de clar ca acest segment are cea mai mare cautare, in acest moment, pe piata auto mondiala.

Asadar, pentru prima oara la Rolls-Royce, vedem un model cu hayon si cu arhitectura specifica unui… tot-teren. Exteriorul a pastrat, evident, liniile drepte, muchiile si volumele masive, specifice marcii. Ca alura, insa, Cullinan se apropie mult de un SUV autentic, precum Bentley Bentayga, pastrand ceva din profilul clasicei limuzine, in stilul Mercedes-Maybach Ultimate Luxury Concept – ca sa facem referire la doi dintre principalii rivali ai lui Rolls-Royce.

Din punct de vedere tehnic, a fost dezvoltat pe platforma din aluminiu de la Phantom VIII, botezata „Architecture of Luxury”. Proportiile sunt, deci, similare, jumatatea anterioara fiind dominata de capota lunga, menita sa adaposteaza celebrul V12 de 6,75 litri, care dezvolta 571 CP, cu un cuplu maxim de 850 Nm, disponibil la doar… 1.600 rpm!

La fel ca cea mai noua generatie Phantom, Cullinan dispune de roti directoare pe puntea spate si de suspensie pneumatica. Prin simpla apasare a unui buton, suspensia poate reduce garda la sol cu 40 mm, pentru a facilita accesul la bord.

La interior, Cullinan afiseaza cu ostentatie ceea ce Rolls-Royce stie sa faca cel mai bine: tapiterie din piele de cea mai buna calitate, placari cu lemn de esenta nobila, confort sporit pe bancheta spate. Iar dincolo de toate, marea noutate: butonul „Off Road”.

In ciuda greutatii de peste 2,6 tone, Rolls-Royce prezinta noul Cullinan ca pe un model plin de dinamism. Si trebuie sa ii credem pe cuvand, cel putin prin prisma tehnologiei. De pilda, suspensia inteligenta poate mari apasarea pe o roata, atunci cand aceasta isi pierde motricitatea. „Peste tot, fara efort”, este sloganul acestui model, primul din istoria Rolls-Royce cu tractiune pe toate cele patru roti.

Pretul va fi unul pe masura – circa 340.000 de dolari, aproape dublu fata de Bentley Bentayga (184.000 dolari).

 

Distribuie acest articol!