Alternative electrice sub 15.000 de euro

12 iunie 2018



Intr-unul din primele articole din seria dedicata electromobilitatii, subliniam ca pretul de achizitie ramane un inhibitor major pentru multi cumparatori, ce se gandesc la un automobil electric.

Cu toate ca pretul total de propietate (TCO – total cost of ownership), care include costul energiei, al intretinerii, al finantarii si cel de revanzare, al unui vehicul electric cu performante echivalente este egal sau mai mic dupa aproximativ cinci ani de utilizare, cumparatorii sunt in cautare de alternative mai convenabile.

Pana la primele livrari ale modelului e.GO Life cu preturi cuprinse intre 15.900 si 19.900 de euro, in functie de dimensiunea acumulatorului, ce determina autonomia si performantele, singura alternativa actuala sub 15.000 de euro pe piata din Romania este Renault Twizzy, incepand de la 11.600 euro.

Pe piata din China, numeroase modele de oras, cu performante limitate si autonomie sub 100 km, se vand sub echivalentul a 15.000 de euro, dar pana in prezent volumul produs ajunge doar pentru satisfacerea nevoilor interne, exportatorii orientandu-se spre modele de lux cu performante inalte, cum ar fi Byton, NIO, WM si SF.

De curand si pe piata nord Americana, dominata de Tesla (cu modelele S, X si 3), Nissan (LEAF) si Chevrolet (Bolt), s-a pus in vanzare un triciclu cu pret accesibil 15.000 de euro (aproximativ 12.900 euro), produs in Canada, de Electra Meccanica.

Denumit SOLO, fiindca este conceput pentru un singur ocupant, micutul triciclu vine cu performante remarcabile pentru motorul de 82 CP si acumulatorul de 17 kWh: acceleratie 0-100 km/h in aproximativ 8 secunde, viteza maxima 130 km/h si autonomie 160 km.

Dimensiunile reduse si accesul de pe ambele parti s-au dovedit a fi avantaje majore la testul efectuat in inghesuiala Mahattan-ului, in timp ce designul exterior neobisnuit a atras atentia unui numeros public.

Interiorul, mai degraba spartan, este clasic cu butoane, cum de altfel este si radioul din dotare, destinat nostalgicilor dupa vremuri demult trecute.

Matthew DeBord, de la Business Insider, declara, dupa incheierea testului, ca desi a condus numeroase modele Ferrari, Lamborghini si Rolls Royce prin Manhattan, niciodata nu a primit atate intrebari de la trecatori despre masinile incercate.

db