Conform publicatiei germane Bild am Sonntag, Kraftfahrtbundesamt (KBA, autoritatea federala din domeniul trasporturilor) ar fi descoperit cinci „dispozitive ilegale de oprire” la motoarele produse de concernul Daimler, proprietarul marcii Mercedes-Benz. Se banuieste ca respectivele dispozitive sunt folosite la toate motoarele diesel Euro 6, aproximativ 1 milion de unitati, pentru manipularea emisiilor.
Un purtator de cuvant al Daimler a refuzat sa comenteze aceasta declaratie, adaugand: „Colaboram in intregime si cu transparenta cu KBA”.
La fel ca alti producatori, Daimler foloseste nitrat de uree lichid pentru a neutraliza emisiile de oxid de azot la evacuare. Totusi, KBA suspecteaza ca dispozitivele de control al emisiilor le permit autovehiculelor sa emita substante poluante in exces fara sa a fi detectate.
De cand Volkswagen a intrat, in 2015, in scandalul Dieselgate, producatorii germani de autovehicule – Volkswagen, Daimler si BMW – s-au confruntat cu o tot mai puternica retinere a clientilor in achizitionarea motoarelor diesel, tehnologie in care gigantii germani au investit miliarde de euro.
Dieter Zetsche, directorul Daimler, are in aceasta perioada o serie de intalniri cu Andreas Scheuer, ministrul german al Transporturilor, pe tema emisiilor diesel.
UPDATE 13 iunie 2018: Ministerul german al Transporturilor a ordonat rechemarea imediata a 774.000 de automobile Mercedes, in intreaga Europa, masini ale caror motoare diesel sunt echipate cu softuri capabile sa falsifice nivelul de emisii. Principalele modele vizate sunt Vito, SUV-ul GLC si Clasa C.