Ar putea parea o propunere malitioasa daca, in timpul negocierii salariului, angajatorul ar lega o parte din venit de succesul vanzarilor de autovehicule electrice. Dar nu si in cazul lui Carlos Ghosn, care a fost cel mai curajos si vizionar CEO al unei aliante auto traditionale, mizand pe adoptarea electrificarii tractiunii rutiere inca dinainte de 2010.
Cu exceptia lui Elon Musk, care si-a propus, cu patru modele Tesla (roadster, si Model S, X, 3), sa demonstreze ca automobilele electrice sunt mai performante decat cele cu motoare cu ardere interna in toate categoriile, Carlos Ghosn a fost pentru (prea) multi ani singurul CEO care a promovat electrificarea atat la Nissan, cat si la Renault si a inregistrat succese remarcabile cu ZOE in Europa si LEAF pe plan mondial.
In timp ce pregateste Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi pentru un viitor sub conducerea altcuiva, salarul lui Carlos Ghosn a fost redus cu 19%… “doar” un milion de euro, in 2018.
De asemenea, recompensele in actiuni, care reprezinta partea cea mai mare a venitului conducatorilor din industria auto, au fost reduse de la 100.000 la 80.000 de euro (actiunea Renault la data deciziilor adunarii generale era 84 euro).
Pentru prima oara, insa, 30% din pachetul de recompense este legat de vanzarile de autovehicule electrice (EV), vanzari care, dupa spusele lui Carlos Ghosn, vor creste exponential in urmatorii cinci ani.
Desi pare foarte increzator in vanzari si recompensele sale, unii analisti atrag atentia ca Ghosn a cheltuit patru miliarde de euro in 2011, prognozand ca Renault si Nissan vor vinde 500.000 de automobile electrice in 2013… Ceea ce nu s-a materializat decat acumuland toate vanzarile aliantei din 2010 pana in prezent!
db