Intr-o serie de articole despre testele cu camioane si autovehicule electrice de distributie efectuate de Posta Germana, UPS, FedEx, atrageam atentia asupra potentialului ridicat pentru electrificarea transportului greu, mai ales cel din orase, unde actualele modele diesel intimpina rezistenta tot mai mare, mergand pana la interzicerea accesului pe anumite trasee centrale in Hamburg, Kiel si in curand Stuttgart.
Din presa americana aflam ca Tesla plimba unul din prototipurile Semi electric (cel gri) in lung si lat, cu incarcari la statiile Super Charger si opriri la principalii clienti care au comandat camioanele electrice, oferind drive test-uri angajatilor de la UPS, JB Hunt si altii, unde s-au format lungi cozi de asteptare.
Cel de al doilea camion electric penduleaza intre fabrica de acumulatori din Nevada si cea de asamblare din California, pe un tronson dificil din autostrada I80, cu trecerea muntilor la 2.200 m altitudine. Transportul de acumulatori reprezinta un test de performanta si anduranta cu incarcatura maxima si confirma afirmatia facuta de Elon Musk, anul trecut, ca primul mare client pentru Semi va fi chiar Tesla, pentru a scadea costurile cu transportul intre cele doua fabrici, caracterizate ca fiind „uriase”.
Inovativa este si ultima propunere a firmei Bosch, care intr-un mod extrem de ingenios si cu costuri rezonabile, doreste sa recupereze energia risipita in prezent de franele remorcilor, dotandu-le cu generatoare de curent care, actionand ca frane electrice, reincarca acumulatorii. Dupa aprecierile Bosch, remorcile dotate cu aceste sisteme ar putea economisi la masinile frigorifice, mari consumatoare de energie pentru mentinerea temperaturilor scazute, necesare transportului de marfuri perisabile, pana la 10.000 de euro pe an.
Intr-un viitor ceva mai indepartat, Bosch preconizeaza ca electrificarea remorcilor poate duce la o noua generatie de trailere autonome.
db