O saptamana electrica cu totul speciala: incepe ofensiva germana!

16 septembrie 2018



Privind in urma, la noutatile saptamanii, suntem convinsi ca in acest scurt interval de timp din septembrie 2018 s-a scris o pagina semnificativa  din tanara istorie a electromobilismului. Vom lasa sociologii si specialistii in comunicare sa analizeze de ce cei trei mari producatori germani au ales sa-si prezinte noile modele electrice in afara granitelor. Cert este ca Mercedes la Stockholm, BMW la New York si Audi la San Francsico nu sunt alegeri intamplatoare si, venind intr-un interval atat de scurt de timp, au generat mult zgomot “electric” in mass media. 

Ne-ar placea sa credem ca apetitul pentru automobile electrice regasit de producatorii germani este mai mult decat o incercare de a distrage atentia de la efectele scandalului Dieselgate si de la noile dezvaluiri ale procuratorii germane, ca intre cei “trei mari” ar fi existat un complot in legatura cu dispozitivele de trucare a emisiilor in timpul masuratorilor pe stand.

Ne-am dori ca productia inceputa de Audi la Bruxelles sa fie urmata cat mai curand de Mercedes si BMW si sa inlocuiasca spectacolele promotionale si circul pentru presa cu un numar suficient de automobile electrice ajunse pe mainile electromobilistilor, dornici sa se deplaseze economic, linistit si, pe cat posibil, fara sa afecteze direct mediul inconjurator.

Fara nici o indoiala, ofensiva germana a inceput si tinta este Tesla, care fiind cu zece ani inaintea tuturor in ceea ce priveste electronica si miliardele de km electrici acumulati de proprietarii celor patru modele (Roadster, Model S, X si 3), a generat un cult si dedicatie greu de replicat.

In articolulul “Cum am baut din elixirul Tesla si am devenit un membru al clanului”, jurnalistul auto veteran John McElroy, subliniaza ca desi prin natura meseriei incearca peste 100 de automobile noi in fiecare an, nimic nu l-a pregatit pentru experienta de un weekend cu cea mai performanta versiune a unui Model X P100D. Articolul, care merita citit, se incheie cu o intrebare la care subscriem:

“Tesla va infrunta in curand o competitie formidabila din partea gigantilor germani Mercedes, Porsche, BMW si Audi. Din punct de vedere tehnic, vor fi cu siguranta capabili sa egaleze tot ce a facut Tesla. Dar oare vor fi in masura sa replice atmosfera din jurul brandului, atitudinea amuzanta si in acelasi timp obraznica si capricioasa pe care a generat-o Tesla?”

Doar timpul va raspunde acestei intrebari…

Nota autorului:

Ca sa intelegem mai bine la ce se refera John McElroy legat de Tesla cu “amuzant, obraznic si capricioas” este bine de stiut ca, in afara de comportamentul lui Elon Musk, care oscileaza intre genialitate si imprevizibilitatea unui adolescent in toane proaste, unele moduri de functionare sau optiuni din meniurile Tesla, provin din filme scifi si sunt adanc inradacinate in cultura pop americana.

Un exemplu ar fi selectarea modului de acceleratie maxima botezat “ludricous”, provenind din filmul Spaceballs. Dupa atingerea pe ecran a acestui mod de operare, apare un avertisment tehnic despre acesta alegere, care informeaza despre  uzura suplimentara, urmat de doua optiuni:

1. “Vreu inapoi la mamica”

2. “Hai s-o facem”

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *