Pe 23 februarie 2018 aparea primul articol din cadrul noii noastre rubrici dedicate electromobilitatii. Dupa sapte luni si aproape 200 de articole pe teme legate de ecosistemul autovehiculelor electrice, retele de incarcare, acumulatori de tractiune, pile de combustie, modele noi si stiri din lumea electrica, mai ales cele legate de intreprinzatori romani care se lanseaza in acest domeniu de afaceri, proiectul nostru este pregatit sa treaca la a doua faza.
Bazandu-ne pe interesul comunicat de cititorii nostri, am inteles ca urmatorul pas trebuie sa fie unul concret, care sa genereze oportunitati pentru cat mai multi automobilisti interesati de autovehicule electrice sa conduca o gama cat mai variata de modele.
In plus, dorim sa raspundem la intrebarile despre autonomie si incarcare, pe baza unor teste derulate in conditii meteo si de relief extreme.
Am ales zona Sibiului pentru testele de iarna, datorita reliefului denivelat si iernilor reci si Timisoara pentru cele de vara, in teren plat cu veri fierbinti, considerand ca in acest fel acoperim mai mult de 80% din conditiile de relief si climat din Romania.
In ambele locatii ne bucuram de sprijinul acordat de partenerii nostri Casa Auto Timisoara si Porsib Sibiu, carora le multumim si pe aceasta cale pentru incredere in initiativa noastra.
Pentru inceput am ales un automobil proiectat pentru a satisface necesitatile vietii din localitatile periurbane, cu o naveta zilnica de 50 – 100 km, fara acces la mijloacele de transport in comun. Incepand din primavara vom adauga un mini automobil de oras si unul de performanta, cu autonomie mare, adecvat deplasarilor pe distante lungi intre orase.
Vom incerca pe cat posibil sa dam cuvantul fanilor nostri, pentru a alfa opiniile despre experienta condusului electric si pentru a evita stereotipul review-urilor scrise de jurnalisti. O prima mostra cum ar putea arata o astfel de contributie gasiti la rubrica Experiente Electromobilistice.
Daca sunteti curiosi sa aflati de ce am ales pentru demarajul etapei a doua a proiectului nostru un Hyundai Ioniq, trebuie sa marturisim ca am avut doua motive.
In primul rand, Ioniq este in prezent unul dintre cele mai eficiente modele electrice pe plan mondial. Dupa datele de catalog si pretul actual al energiei electrice, deplasarea cu Ioniq ne va costa aproximativ 7 lei pentru 100 km. Am considerat ca ar putea fi modelul optim pentru familiile care au decis sa isi construiasca o casa in afara orasului si se deplaseaza zilnic la locul de munca. O alta aplicatie pentru Ioniq, cu putin sprijin de la autoritatile locale asemanatoare cu cele din Londra, ar fi taximetria.
La fel de importanta a fost pentru noi deschiderea echipei de la Casa Auto Timisoara, care a inteles demersul nostru inedit si ne-a sprijinit pentru achizitionarea unui exemplar Hyundai Ioniq, denumit pe blog-urile din California „unobtainium”, fiind extrem de dificil de procurat.
Am comparat in tabelul de mai jos performantele, consumul si capacitatea de incarcare pentru cele patru modele considerate pentru faza a doua a proiectului 24auto-electromobilitate.
Nissan Leaf are cele mai bune performante dinamice, Renault Zoe este cel mai compact si usor de condus in aglomeratii urbane, Kia Soul cel mai spatios si usor accesibil (mai ales pe bancheta din spate) si Ioniq, asa cum am scris, este cel mai economic. In plus, cele doua modele coreene, Soul si Ioniq, au viteza buna de incarcare la 50 kW si capacitatea de a utiliza statii incarcare rapida de 100 kW. Garantia cu kilometraj nelimitat a fost un alt argument extrem de puternic pentru noi in favoarea Ioniq-ului.
Daca doriti sa cunoasteti mai in detaliu cele patru modele, aveti mai jos informaiile despre masa, dimensiuni, suspensii etc.
Poate am reusit sa va convingem ca am facut o alegere cat se poate de rationala, dar trebuie sa recunoastem ca Ioniq-ul ne place cel mai mult din acest cvartet si sa constientizam ca in orice achizitie auto design-ul, dotarile si emotiile trezite au un cuvant important de spus. Ne place mult Ioniq, mai ales cu acest „livery” propus de magicianul nostru intr-ale inscriptionarilor, Tibi Harkai, de la Inspiroline.
Daca sunteti interesati de faza a doua a proiectului nostru, urmariti comunicarile online si din media sociala despre inceperea drive testelor, inscrieti-va si veniti la data, ora si locul stabilit. Asteptam sa ne impartasiti in scris opiniile despre experienta in cadrul rubricii Experiente Electromobilistice.
ec & db