Pentru a produce trei milioane de autovehicule electrice, planificate pentru 2025, concernul Volkswagen are nevoie de acumulatori, de foarte multi acumulatori. Anunturile marilor contracte in valoare de peste 42 milarde de euro, cu furnizori asiatici, pentru livrarea surselor de energie necesare automobile electrice, au fost urmate imediat de indemnurile lui Herbert Diess, CEO Volkswagen, pentru formarea unei aliante europene in vederea fabricarii celulelor necesare acumulatorilor, dar au ramas fara raspuns deocamdata.
Dupa informatiile revistei germane Manager Magazin se pare ca CEO-ul Grupului Volkswagen este in pragul lansarii unor investitii majore pentru a deveni producator al elementelor de acumulatori si a diminua pe aceasta cale riscul dependentei de furnzorii asiatici. Chiar daca partenerul pentru tehnologie va fi tot o firma coreeana, SK Innovation, miliardele investite vor genera o concurenta binevenita pe piata acumulatorilor de tractiune.
Aparent o copiere tarzie a pasilor facuti de Tesla cu prima Giga Factory din Nevada, unde in partenariat cu Panasonic se produc toti acumulatorii necesari celor trei modele (S, X si 3) asamblate la Fremont, in California, demersul este extrem de valoros pentru intreaga industrie europeana de automobile electrice.
In prezent, Volkswagen cumpara acumulatorii de la cele doua firme coreene consacrate pe plan global, LG Chem si Samsung. Partenerul pentru viitoarea fabrica Volkswagen, firma SK Innovation, este cel de al treilea producator coreean de acumulatori pentru autovehicule electrice. Negocierile sunt in curs de derulare, conform surselor revistei Manager Magazin.
O alta preocupare pentru viitorul transformat al industriei auto este reprezentata de negocierile cu Waymo, divizia pentru vehicule autonome a gigantului Google. In prezent, Volkswagen colaboreaza cu diferiti furnizori pentru sisteme autonome, dar se pare ca Herbert Diess doreste sa se alieze cu liderii in domeniu. Cele trei firme de top recunoscute in industrie sunt Waymo, Cruise (o divizie a grupului GM) si Tesla. Expertii in autonomie afirma ca Apple si Uber ar putea fi concurenti formidabili, dar kilometrii parcursi pana in prezent cu flote majore, pe drumuri publice in SUA si Europa, se rezuma la primele trei firme, care au acumulat cateva zeci de milioane de kilometri de teste cu pasageri voluntari.
Alte colaborari interesante ar putea aparea cu firme din China, unde subventiile masive si de lunga durata acordate industriei electrice si autonome ar putea plasa firmele chinezesti, intr-un viitor apropiat, in fruntea competitiei globale.
db