Noul Range Rover Evoque 2 debuteaza cu sistem “mild-hybrid” si tehnologie de ultima generatie

26 noiembrie 2018



Cea de-a doua generatie Range Rover Evoque se prezinta cu un design complet nou, fiind un model complet reproiectat, o evolutie spectaculoasa, cu o serie de elemente preluate de la Range Rover Velar.

Filozofia “SUV coupé” este pastrata prin linia superioara a centurii si profilul plonjat spre spate, completate de luneta foarte ingusta. Noile prize laterale de aer sunt cele mai distinctive repere vizuale frontale ale noii generatii. Pe laterale s-au pastrat mai putine “linii musculare” decat la prima generatie, iar farurile si stopurile au fost subtiate. O dunga neagra care traverseaza spatele este ultima mare schimbare de aspect lansata odata cu a doua generatie Evoque.

Pentru prima oara la Land Rover, Evoque dispune de un sistem “mild-hybrid” (sistemul de 48 V), cu un consum mediu anuntat de 5,7 l/100 km (WLTP). De asemenea, sunt disponibile motorizari clasice, in 3 sau 4 cilindri, Ingenium, benzina sau diesel. Dupa primul an de la lansare este posibil sa vedem si o versiune PHEV, cu un motor in 3 cilindri.

Transmisia automata ZF cu 9 rapoarte a fost optimizata, iar sistemul Terrain Response 2 este disponibil ca dotare de serie. In combinatie cu tractiunea integrala si transmisia automata, acesta permite automobilului sa se adapteze la diferite suprafete de rulare, in patru moduri. Terrain Response 2 poate detecta automat tipul suprafetei de rulare si ajusteaza toate setarile in consecinta.

Cu o noua arhitectura, caroseria este cu 13% mai rigida decat la prima generatie. De asemenea, optional este disponibila suspensia adaptiva.

Tractiunea integrala este in dotarea standard. Pentru economie de combustibil, deculpeaza automat puntea spate, atunci cand aportul acesteia nu este necesar.

Interiorul primeste cea mai multe noutati, comparativ cu generatia anterioara. Aproape toate butoanele de pe consola centrala au fost inlaturate, in favoarea unei experiente full touchscreen. A ramas o pereche de taste-cheie, iar designul interior este futurist. Consola centrala este dominata de doua display-uri. In cazul in care cele doua ecrane nu sunt suficiente, grupul instrumentelor clasice de bord poate fi si el folosit ca un ecran digital gigantic. Doua ecrane au diagonala de 10 inch, iar cel de-al treilea, de 12,3 inch.

Doua materiale ecologice pentru scaune sunt oferite ca inlocuitori pentru piele. Unul este un material derivat din eucalipt, iar celalalt este un amestec de lana Kvadrat.

Gratie platformei Premium Transverse Architecture, ampatamentul a fost marit cu 2 cm. Volumul portbagajului a crescut si el cu 10%, pana la 591 litri (1.383 litri cu bancheta spate rabatata).

Chiar daca va fi folosit preponderent in oras, Range Rover Evoque 2 are o garda la sol de 21,2 cm, unghi de atac de 25 grade si unghi de degajare de 30,6 grade.

Land Rover anunta ca Evoque este primul sau model care dispune de tehnologia Smart Settings, care utilizeaza inteligenta artificiala pentru a invata obiceiurile soferului de a controla automat diverse setari referitoare la scaun, coloana de directie, temperatura, numere de telefon utilizate in mod frecvent s.a.

Exista o multime de tehnologii de ultima ora pe acest vehicul, ca de pilda Ground View, camera de vedere la sol, pentru a afisa exact ceea ce este direct in fata si sub vehicul. De asemenea, Land Rover introduce oglinda retrovizoare centrala cu ecran video HD, care afiseaza vederea spate. Un detaliu binevenit, avand in vedere dimensiunea foarte redusa a lunetei. Camera video dispune de o acoperire hidrofoba a obiectivului, menita sa respinga pulverizarea apei, si de o protectie impotriva noroiului si murdariei.

Prima generatie Range Rover Evoque s-a produs in peste 775.000 de exemplare. A doua generatie va debuta in primavara anului 2019, la un pret de plecare situat sub 40.000 de euro.