Reprezentand 30%-40% din pretul unui automobil electric, in functie de autonomia dorita, acumulatorul este subansamblul cel mai important in incercarea de a atinge paritatea pretului de achizitie cu automobilele echipate cu motoare cu ardere interna.
Scaderea de pret incepand din 2010 pana in prezent este estimata la 85%, de echipa de la Bloomberg New Energy Finance (BNEF), si a continuat in 2018, datorita cresterii densitatii de energie si a economiilor rezultate din volumul tot mai mare de productie.
In plus, in prima parte a anului s-a inregistrat o scadere de pret la materia prima, in special litiu si cobalt (-15%), datorita intrarii in exploatare a unor noi unitati de extractie si rafinare si reducerii continutului de cobalt in noile formule de materiale, ce definesc electro-chimia acumulatorilor moderni.
Prognoza BNEF pentru urmatorii cinci ani prevede o crestere a capacitatii de productie de trei ori, ceea ce va avea ca rezultat ieftinirea in continuare a acumulatorilor, cu sanse mari ca in prima parte a anilor 2020 autovehiculele electrice sa poata fi vandute la acelasi pret cu cele echipate cu motoare cu ardere interna.
Sursa: Bloomeberg