Test de lunga durata: Hyundai Ioniq electric dupa patru luni
21.01.2019
        
Distribuie acest articol!   

Astazi se implinesc patru luni, de cand echipa de la Hyundai Timisoara ne-a incredintat un Ioniq eletric pentru testele de lunga durata. Impreuna cu partenerii proiectului 24auto.ro – electromobilitate, Casa Auto Timisoara, Porsib Sibiu si Inspiroline, ne-am propus sa informam publicul interesat despre cum se conduce un automobil electric, atat prin oferirea de test drive-uri. cat si prin rapoarte saptamanele despre cum se comporta Ioniq-ul in viata de zi cu zi.

Foto: Mircea Adam

Indragit de la prima vedere in zilele blande de toamna timisoreana, exemplarul nostru a fost repede alintat si botezat „Ionica” (Mircea & Timea) si a ramas un prieten de nadejde pe parcursul celor patru luni in care a parcurs aproape 6.000 km la Timisoara si Sibiu, in regim urban, fara nici cea mai mica ezitare sau defectiune.

Singurele drumuri mai lungi in primele patru luni au fost de la Timisoara la Sibiu, cu incarcare la Kaufland Deva, si excursia de la Sibiu la Brasov si retur, din 1 decembrie, cu incarcare la Kaufland Brasov, despre care am scris pe larg in articolele din linkuri.

Consum zilnic in saptamana de test numarul 15

Pe langa economia realizata cu cheltuiala pentru energie electrica in cele 15 saptamani de condus aproape zlnic, comparativ cu un automobil cu performante echivalente echipat cu motor diesel sau benzina, dupa aproape 6.000 km putem afirma cu certitudine ca avantajele majore ale Ioniq-ului electric in viata de zi cu zi sunt:

  • usurinta cu care se conduce cu o singura pedala, utilizand frana regenerativa
  • confortul si siguranta de a porni zilnic la drum cu interiorul preincalzit si gemurile curate, pe durata iernii
  • comoditatea de reincarcare peste noapte la priza de acasa
Temperatura la Sibiu in perioada 14 – 20 ianuarie. Sursa: meteoblue

Este bine de stiut, inainte de a lua decizia de achizitie a unui automobil electric pentru nevoile zilnice, ca autonomia se reduce (vezi grafic) in perioadele foarte reci (exemplu saptamana 14), din cauza consumului suplimentar de energie pentru climatizarea interiorului.

Dupa o valoare maxima de 24,2 kWh/100 km inregistrata in cea mai rece saptamana de pana acum (7-13 ianuarie), consumul mediu saptamanal a scazut din nou sub 20 kWh/100 km.

O recomandare din partea echipei Porsib, care au prins zile cand „Ionica” a fost imbracat in zece centimetri de zapada proaspata, este de a curata capota fata de zapada. Lipsa caldurii motorului cu ardere interna face ca zapada sa se mentina pana la atingerea unor vizite mari, in afara orasului, cand dezlipirea unui strat de zapada inghetata ar putea periclita atat vizibilitatea, cat si siguranta celorlalti participanti la trafic.

Dupa trecerea anotimpului rece, „Ionica” se va intoarce la Timisoara pentru a infrunta verile fierbinti din campie. Pana atunci insa, sa vedem ce surprize ne mai aduce luna februarie.

db

Distribuie acest articol!