Mercedes EQV – una dintre cele mai importante premiere de la Geneva

16 martie 2019



Pe langa sclipirea orbitoare a conceptelor fanteziste si prototipurior cu herghelii de cai putere prezentate la Geneva, prezenta mai degraba tacuta a conceptului electric Mercedes EQV risca sa treaca aproape neobservata.

Cu toate acestea, van-ul electric EQV ar putea avea o contributie majora in pomovarea electromobilitatii, prin numarul mare de pasageri transportati de regula cu astfel de autovehicule, care vor avea ocazia sa guste linistea si cursivitatea unei calatorii cu tractiune electrica.

In plus, numarul foarte mare de kilometri parcursi zilnic de acest tip de vehicule, utilizat ca taxi, “airport shuttle” sau pentru distributia de pachete, vine in sprijinul eliminarii emisiilor poluante din aglomeratiile urbane. Daca ar fi de considerat doar contributia substantiala a flotei de taxiuri electrice de la aeroportul Schiphol la eliminarea poluarii acustice si cu noxe din Amsterdam si imprejurimi, sau cea a noilor taxiuri londoneze, contributia van-ului electric EQV poate deveni si mai substantiala.

Sustinerea electrificarii incepand cu vehiculele care parcurg cele mai mari distante in oras, pentru transport persoane si distributie de marfuri, este cu mult mai eficienta decat subventiile individuale, acordate cumparatorilor privati, care parcurg un numar relativ redus de kilometri, comparativ cu operatorii comerciali.

Este imbucurator faptul ca pe langa marile firme de logistica DHL, FedEx, UPS, etc., exemplul stabilit de Posta Germana cu furgoneta electrica StreetScooter, este urmat de flota de distributie a postei din Elvetia si Austria.

Daca zvonurile cu privire la o posibila colaborare intre Tesla si Daimler, la realizarea van-ului electric, se adeveresc, vom fi cu totii cu un mic pas mai aproape de un viitor cu orase mai linistite si mai curate.

db