Presa germana a utilizat de multe ori denumirea de „Elon Musk al Germaniei” pentru a caracteriza ideile inovatoare in domeniul mobilitatii electrice ale profesorului Gunther Schuh, de la Universitatea din Aachen, parintele proiectului StreetScooter si al firmei E.GO Mobile.
Acest lucru se intampla cu toate ca profesorul Schuh accentueza ca nu este de acord cu filozofia Tesla, de a produce automobile de performanta, cu baterii foarte mari si, ca urmare, preturi inaccesibile pentru majoritatea cumparatorilor.
In repetate randuri a subliniat ca prioritatea mobilitatii electrice ar trebui sa fie atat reducerea zgomotului si a emisiilor poluante in orase, cat si descongestionarea marilor metropole si ca acesta se poate obtine doar prin adoptarea in masa a electromobilitatii, fie cu automobile de gabarit redus si preturi accesibile, fie cu transport in comun electrificat.
Dupa succesul cu StreetScooter, furgoneta de distributie pachete vanduta Postei Germane, atat e.GO Life, primul miniautomobil electric de oras de la Aachen, cat si mai multe variante de minivan-uri electrice, destinate transportului public, urmaresc consecvent filozofia mentorului intregului proiect, profesorul Schuh.
In prag de finalizare a omologarii si incepere a primelor livrari in luna mai, e.GO Life este un deschizator de drum bazat pe un proiect original. Cu privirea la un viitor mai indepartat, urmatoare generatie va fi cladita pe platforma electrica dedicata a Grupului Volkswagen, asa cum au anuntat cele doua firme, cu ocazia salonului de la Geneva.
In plus, dupa ce a facut cunoscut ca mini automobilul de oras va avea service-ul asigurat de reteaua europeana Bosch Service, firma e.GO Mobile a anuntat ca va trece la vanzarea autovehiculelor electrice exclusiv online.
Incepand din 2020, e.GO Mobile va folosi platforma electronica auto1.com pentru a prelua comenzi si pentru a vinde produsele de la Aachen. Pe auto1.com sunt inregistrate in prezent peste 55.000 de firme partenere in 30 de tari, oferind din start o retea foarte mare de vanzare pentru startup-ul din Aachen.
Orice asemanare cu recentul anunt, ca Tesla va inchide majoritatea magazinelor si vanzarea se va derula online, ar putea fi intamplatoare. Dar asemanarea nu-l va scuti pe profesorul Schuh de a fi denumit in continuare „Elon Musk al Germaniei”.
db