Incetineala cu care producatorii globali lanseaza si produc automobile electrice a lasat mult spatiu pentru Tesla si alte firme, pana nu de mult doar de interes regional, decise sa mearga pe calea electromobilitatii.
Ambitiile globale, exprimate timpuriu de Geely, au luat forme concrete odata cu achizitia Volvo in 2010, a firmei ce produce taximetrele londoneze in 2013, a firmei britanice, cu traditie in lumea curselor auto, Lotus in 2017 si cu lansarrea unui brand propriu premium Lynk & Co, bazat pe tehnologia Volvo.
Chiar daca, pentru inceput, concernul Daimler a respins avansurile initiate de Geely pentru o colaborare, achizitia „surpriza” a 9,7% din actiunile firmei germane, de pe piata bursiera, au transformat holding-ul din care face parte Geely in cel mai mare actionar Daimler.
In acest nou context financiar, in mai putin de un an s-a gasit o forma de colaborare, recent anuntata, prin participarea cu 50% la o noua iteratie a firmei SMART, care a va deveni pur electrica si isi va muta productia in China.
Asa cum a devenit practica curenta, de cand firmele auto evita inghesuiala si concurenta pentru atentia jurnalistilor in primele zile dedicate conferintelor de presa la marile saloane auto, Geely a prezentat ieri, in avanpremiera Salonului Auto de la Shanghai, un nou brand pur electric, destinat pietelor globale.
Geometry A va fi oferit in varianta Standard Range si Long Range cu acumulatori de 51,9 respectiv 61,9 kWh, produsi de CATL. In mod paradoxal, Geely foloseste pentru autonomie standardul NEDC, cunoscut pentru lipsa de realism, generand mult scepticism in legatura cu valorile anuntate. Ramane de vazut care vor fi valorile reale, dupa derularea primelor teste.
Acceleratia este mai degraba modesta, 8.8 secunde de la 0 la 100 km/h, pentru modul in care Geely incearca sa plaseze primul model, Geometry A, in categoria premium.
In schimb, cele cateva imagini ale interiorului demonstreaza ca lectia de minimalism aplicata de Tesla la Model 3, a fost repede inteleasa si adoptata.
Cea mai suprinzatoare declaratie a fost cea legata de faptul ca ar exista peste 27.000 de precomenzi pentru Geometry A, dintre care 18.000 ar fi venit din Singapore, Norvegia si Franta, desi nu s-a publicat pretul pentru pietele externe.
Daca pretul din China, fara subventii, poate fi un indicator, atunci 31.250 de dolari pentru standard range si 37.200 de dolari pentru long range par a fi potrivite sa umple golul lasat de Hyundai Kona si Kia eNiro, datorita modestei planificari a productiei in Corea.
Asa cum vuieste media sociala in Romania, cand odata cu lansarea programului generos de subventionare „Rabla Plus”, este revoltatoare lipsa unei oferte de modele electrice la importatori, ecouri asemanatoare se aud de pe alte piete europene, care si-au deschis bratele si buzunarele cu privirea spre est, strigand: „Sa vina chinezii!!!”
db