Chiar daca pare greu de crezut, multe service-uri inca mai intocmesc devizele de reparatie „dupa ureche”. Mai exact, mecanicul ii transmite consilierului de service ce reparatii necesita masina, iar acesta din urma se apuca sa calculeze „de mana” un deviz de reparatie. Numai ca in lipsa unei aplicatii software care sa identifice corect masina pe baza seriei de caroserie (VIN) si care mai apoi sa ii permita intocmirea unui deviz cu piesele potrivite, consilierul de service inevitabil poate gresi.
Trebuie sa fim constienti ca de cele mai multe ori, aceste greseli neintentionate in conceperea unui deviz de reparatie se traduc in pierderi de bani importante, atat pentru service cat si pentru clientul final. Si in multe situatii, clientul considera ca a fost inselat de catre respectivul service si cu siguranta nu se va mai intoarce pentru o noua interventie.
Ce ar fi de facut? In ultimii ani, pe piata din Romania au aparut mai multe aplicatii software de devizare, unele web based (accesarea unei platforme online), altele offline (stocate pe CD). Evident ca prima varianta este cea mai avantajoasa, deoarece orice actualizare de coduri pentru piese ori preturi se realizeaza in timp real. Prin urmare, service-ul achizitioneaza o licenta de utilizare a platformei si primeste un cont personalizat, la care se mai adauga si instruirea personalului si asistenta tehnica. Astfel, prin platirea unui abonament lunar, service-ul isi poate intocmi devize cu preturile / codurile la zi pentru piese, logica corecta de suprapunere a operatiunilor si generarea unui deviz recunoscut de catre toti asiguratorii.
Mai mult, nu trebuie sa omitem ca este redus la maximum gradul de incarcare al consilierului de service. Deoarece furnizorii acestor aplicatii isi asuma prin contract identificarea corecta a pieselor si acuratetea devizului, consilierul de service nu mai trebuie sa caute codurile corecte din mai multe surse si astfel se exclude posibilitatea de eroare din partea factorului uman. Si prin urmare, intr-o astfel de aplicatie software, consilierul de service poate intocmi in doar 5 minute un deviz de reparatie, pentru care i-ar fi trebuit cel putin jumatate de ora in „varianta clasica”.
O astfel de aplicatie este GT Estimate care pe langa identificarea corecta a masinii dupa seria de caroserie (VIN), dispune de timpii normati de manopera si codurile de piese furnizate de catre toti producatorii auto. Mai mult, pentru a optimiza fluxul de lucru in vederea reparatiei unei masini care a suferit o dauna, compania GT Motive pune la dispozitie platforma de comunicare Claimbox care face legatura intre consilierul de service, furnizorii de piese de schimb si compania de asigurari. Astfel toate partile implicate in dauna lucreaza intr-o singura aplicatie care dispune de timpi normati de manopera si o logica de suprapunere a operatiilor, in conformitate cu specificatiile producatorului masinii. Iar aceste aplicatii sunt disponibile in cloud si pot fi utilizate atat pe un desktop clasic, cat si, in anumite cazuri, pe tableta ori smartphone.
„Diferenta dintre noi si competitori o face calitatea datelor noastre. Baza de date a GT Motive este mai complexa si putem acoperi atat calculul de daune, identificarea VIN, cat si subscrierea de polite, cel putin la nivelul competitorilor nostri directi. Iar marele nostru avantaj este acela ca suntem singurii de pe piata romaneasca care avem o acoperire de 100% pe calculul de mentenanta (revizii periodice).”, a mai mentionat Sorin Iacob, Country Manager GT Motive in Romania.
Sursa: GT Motive Romania