Cu mai mult de 50% din vanzarile pe plan mondial, China a devenit cea mai mare piata de autovehicule electrice, dupa un program sustinut pe termen lung de subventionare a producatorilor si cumparatorilor, astfel ca orice fluctuatie pe piata chineza are un efect major asupra statisticilor globale.
Asa cum am relatat, diminuarea subventiilor cu 75%, in primavara acestui an, a avut un impact imediat asupra inmatricularilor, luna mai fiind in crestere cu doar 2% fata de anul trecut.
Diminuarea vanzarilor in China a facut ca si vanzarile globale sa inregistreze o crestere mai mica decat in ultimii ani, dar ramane in continuare o crestere de 12%, in timp ce piata auto traditionala este in restrangere.
Dimensiunea pietii chineze poate fi inteleseasa si prin faptul ca sase din cele zece modele din top se vand in exclusivitate in China, in timp ce Model 3, Leaf si Kona se vand pe plan global. Remarcabila performanta pentru Zoe, care se vinde predominant in Europa si ocupa un bine meritat loc 6.
Cele cateva schimbari de pozitie, fata de primele patru luni ale anului, sunt:
1. Nissan Leaf coboara un loc (de pe 3 pe 4)
2. Renault Zoe urca un loc in top 10 (de pe 7 pe 6)
3. Modelul SAIC Roewe Ei5 este nou in top 10
Tesla Model 3 continua sa domine clasamentele globale, desi vanzarile in afara continentului nord american au inceput cu intarziere.
Oare faptul cu BMW i3 a parasit top 10 sa fi generat o impresie falsa la Munchen, urmata de declaratia neinspirata a directorului cu dezvoltarea BMW, Klaus Frolich, care afirma ca modele 100% electrice nu sunt dorite de clientii europeni?
Automobilele electrice si plug-in reprezinta in continuare un segment mic din totalul vanzarilor de automobile noi (2,3%), dar este in crestere fata de anul trecut (2,1%).
db