Daca automobilul autonom tinde sa o ia inaintea legislatiei, situatia este mai complicata pentru masina zburatoare, care nu intra in niciun cadru legislativ. Un prim pas a fost totusi facut, de catre Agentia Uniunii Europene pentru Siguranta Aviatiei.
Se intampla destul de des ca tehnologiile si industria sa se dezvolte destul de rapid, in orice caz mult mai repede decat legislatia care le reglementeaza. Daca legislatia privind automobilul autonom mai are inca mult drum de parcurs pana sa devina completa, ca in cazul automobilului traditional, cea referitoare la automobilul zburator este inexistenta. Si ridica multe intrebari, deocamdata fara raspuns: cum poate sa zboare?, ce fel de motor trebuie autorizat?, cine este responsabil in cazul aparitiei unor probleme?
Agentia Uniunii Europene pentru Siguranta Aviatiei (AESA) a inceput sa lucreze la o un set de reglementari pentru „aparatele hibride sau electrice cu decolare verticala”. Remarcam faptul ca AESA face referire numai la aparatele electrificate!
Inginerii care lucreaza in companii care au pariat pe masina zburatoare stiu acum ce aspecte sa ia in calcul. Vehiculele respective nu trebuie sa aiba mai mult de 9 locuri si mai mult de 3.175 kg. Doua categorii vor fi acceptate: prima, pentru transportul de personal si a doua, pentru „taxiuri zburatoare”, care vor fi autorizate sa zboare deasupra oraselor, in transportul urban. Pilotii vor purta aceeasi uniforma si cumulul de ore de zbor, ca in cazul avianelor, urmeaza sa fie studiat.