In materie de motorizari, Mazda prefera sa faca diferenta si sa continue sa inoveze. Constructorul tocmai a lansat primul propulsor care asociaza aprinderea bujiei unui motor pe benzina cu compresia unui motor diesel. Obiectivul tehnologiei Skyactiv-X este sa reuneasca ce e mai bun de la cele doua variante: agrement, suplete si gestionarea consumului.
Cu acest bloc inedit, disponibil deocamdata pe modelele 3 si CX-30, am putea crede ca Mazda va abandona propulsia diesel, urmand tendintele de pe piata, o data cu scaderea cererii si, deci, a ofertei. Dar constructorul japonez nu inceteaza sa surprinda!
Christian Schultze, responsabil cu cercetarea si dezvoltarea de la Mazda Europe, a declarat jurnalistilor de la Autocar ca cei de la Mazda pregatesc lansarea unui nou motor diesel. Probabil ca va fi un motor mai putin gurmand si mai putin poluant. Noutatea va fi prezentata anul viitor.
Mazda continua sa creada, asadar, in viitorul blocurilor termice clasice, care pot fi imbunatatie. In paralel, producatorul japonez intentioneaza sa-si electrifice gama si sa lanseze primele sale modele 100% electrice.