In ultimul articol despre startup-ul chinezesc NIO, lansat in 2014, la Shanghai, anuntam intrarea in productie a noului model ES6, cu livrari programate sa inceapa in luna iunie.
In perioada iulie-septembrie 2019, NIO a reusit sa livreze noul SUV, cu cinci locuri, in 4.196 de exemplare, depasind prognozele initiale. Impreuna cu cele 603 de ES8, modelul mai mare, cu sapte locuri, livrarile au depasit cu 35% recodul anterior.
Cumulate, vanzarile din primele noua luni ale anului 2019, care este primul an de productie pentru startup-ul chinezesc, cotat la bursa din New York incepand din septembrie 2018, au atins un total de 12.341 unitati.
Cat de dificila este insa lansarea unei afaceri profitabile in domeniul automobilelor electrice, o dovedesc pierderile inregistrate de NIO, ce au atins 462 milioane de dolari, in perioada aprilie-iunie, dominata de pregatirile pentru lansarea in productie a modelului ES6.
Considerand ca Tesla a realizat doar cateva trimestre de profit in 16 ani, atunci cand a vandut credite de carbon altor producatori auto globali, NIO merge pe o cale mai buna decat Fisker (faliment), Faraday Future (dizolvat in scandaluri si procese), sau proiectul Dyson, stopat inainte de prezentarea unui prototip.
Cresterea pierderilor cu 83%, in prima jumatate a anului, a fortat planuri de restructurare, care includ reduceri de personal de la 9.900 in ianurie la 7.800 la sfarsitul lunii septembrie.
db