Apărută în decembrie, epidemia de coronavirus din China se resimte tot mai serios in industria auto. Regiunea cea mai afectată este unul din punctele nevralgice ale lumii automobilului, numeroși constructori și furnizori de piese de schimb având acolo importante capacități de producție.
Impactul este cât se poate de serios pentru industria auto și se traduce prin uzine închise și o penurie tot mai mare de piese de schimb. In Wuhan, epicentrul epidemiei, au uzine numeroși producători auto, precum General Motors, Nissan, Renault, Honda sau PSA (Peugeot Citroen DS Opel), iar zona respectivă reprezintă 9% din capacitatea de producție a industriei auto din China.
Pe lângă marii producători, o serie de furnizori de subansamble din industrie au fabrici în regiune: Bosch, Schaeffler, ZF Friedrichshafen, Faurecia sau Valeo.
Printre cei mai afectați constructori se numără Nissan, care a oprit deja producția la uzina din Kyushu, Japonia, șomajul tehnic fiind provocat de lipsa pieselor de schimb. Conform ziarului Nikkei, aproximativ 3.000 de automobile ar putea fi livrate cu întârziere, din această cauză.
Din același motiv, astăzi a fost oprită producția și la fabrica Renault Samsung Motors de la Busan, din Coreea de Sud, pentru cel puțin patru zile. Va fi afectată producția modelelor Samsung QM6 și SM6, Nissan Rogue și Renault Koleos.
Hyundai și Kia și-au oprit producția în șapte fabrici începând de săptămâna trecută. De asemenea, alți producători, precum FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Volvo și JLR (Jaguar Land Rover), ar putea avea de suferit, dacă gravitatea situației persistă.