Zvonurile s-au adeverit: miliardarul canadian Lawrence Stroll, cunoscut în lumea motorsportului ca proprietar al echipei de Formula 1 Racing Point și tatăl pilotului Lance Stroll, a cumpărat 16,7% din Aston Martin pentru suma de 182 milioane de lire (217 milioane de euro). Acordul prevede și schimbare numelui echipei de F1, din Racing Point în Aston Martin, pentru o perioadă de zece ani.
„Sunt încântat că împreună cu partenerii din consorțiu am găsit un acord cu consiliul de administrație și acționarii majoritari pentru o investiție pe termen lung”, explică Lawrence Stroll. „Aston Martin Lagonda este unul din constructorii celebri de automobile de lux. Investiția noastră asigură securitatea financiară de care are nevoie compania”.
Aston Martin era deja implicat în F1, în calitate de sponsor al lui Red Bull. Contratul se va încheia după sezonul 2020, fapt confirmat și de Red Bull. Parteneriatul va fi menținut până la lansarea supercarului Aston Martin Valkyrie, dezvoltat în colaborare cu Red Bull.
Echipa care acum se numește oficial SportPesa Racing Point F1 Team a intrat în F1 în 1991, sub numele de Jordan. În anii 2000 a evoluat sub diverse nume, precum Midland, Spyker, apoi Force India, ca urmare a schimbării proprietarilor. Lawrence Stroll, a cărui avere personală este estimată la peste două miliarde de euro, a preluat controlul în vara lui 2018. În prezent, Racing Point utilizează motoare furnizate de AMG Mercedes, care este acționar minoritar la Aston Martin.
Cât despre constructorul de automobile Aston Martin, acesta s-a aflat în dificultate în ultimele luni, dar iată că a găsit un balon de oxigen prin acest aport de capital. Compania ar fi putut deveni parțial chineză, odată cu creșterea capitalului Geely (care deține deja Lotus și Volvo, reamintim), dar în cele din urmă bătălia dată de Lawrence Stroll a fost încununată cu succes pentru el.
Iar acordul include și o injecție de 318 milioane de lire sterline în Aston Martin (380 de milioane de euro), care îi va permite lui Stroll să atingă o cotă de 20% la Aston Martin, pe termen mediu. O investiție importantă și binevenită pentru brandul englez, care urmează să lanseze SUV-ul DBX.