Electrificarea și hibridizarea nu sunt o prioritate pentru toți constructorii de automobile. Stephan Winkelmann, președintele Bugatti a declarat recent că celebrul motor W16 are în față încă cel puțin 10 ani de carieră.
Bugatti traversează o perioadă foarte bună. Anul 2019 a fost excelent, cu multe noutăți, toate bazate pe Chiron și 81 de exemplare produse la uzina de la Molsheim. Winkelmann s-a referit la anul trecut ca fiind „cel mai bun din 1998 încoace, în privința cifrelor, a livrărilor și a rezultatelor”.
Viitorul arată la fel de promițător, cu comenzi ce acoperă producția cel puțin până la finalul lui 2021. Din cele 500 de exemplare Chiron prevăzute inițial, mai sunt disponibile mai puțin de 100. Zilele trecute, Bugatti a anunțat și livrarea primelor exemplare din seria celor 40 de unități Divo.
Cât despre planurile de viitor, Bugatti păstrează misterul și se amuză pe tema speculațiilor. Într-un comunicat de presă difuzat recent, chiar face o referire la acest subiect: „Marca este permanent obiectul speculațiilor. Acestea vizează într-una noile modele și dovedesc marea pasiune a adepților Bugatti din lumea întreagă”.
Stephan Winkelmann refuză să vorbească despre planurile de viitor și s-a rezumat să spună că vor urma „surprize interesante” pe parcursul anului 2020. Într-un interviu, a dezvăluit totuși că Bugatti nu este presat să își electrifice gama. Winkelmann a fost clar în privința celebrului motor Bugatti W16 de 8,0 litri, cu 4 turbine, care dezvoltă până la 1.600 CP: „În următorii 10 ani, motorul W16 este singurul la înălțimea emoției și pasiunii așteptate de clienții noștri de hypercar-uri. W16 este cel mai bun motor care se poate face”.