Grupul Volkswagen a revizuit proiectul viitorului model electric sub 20.000 de euro

18 mai 2020



Se știe că SEAT a primit misiunea dezvoltării modelelor electrice din Grupul Volkswagen poziționate sub 20.000 de euro. Zvonuri recente susțin că producătorul spaniol ar putea pierde proiectul și că gigantul german ia în calcul varianta reatribuirii acestui proiect unei ale mărci. Dar oare cui?

Tripleta SEAT Mii / Skoda Citigo / Volkswagen e-Up! reprezintă modelele cele mai abordabile din cadrul grupului, în materie de mobilitate 100% electrică. Însă prețurile lor depășesc 20.000 de euro. Bonusul ecologic le mai scade prețul final pe care îl plătește clientul, însă este clar că acest ajutor public nu va dura la nesfârșit.

Pentru a trece sub pragul simbolic de 20.000 de euro, va fi nevoie de eforturi deosebite și de un proiect special. Așa cum Gérard Detourbet a revoluționat istoria recentă a automobilului, cu Dacia și conceptul low cost, mulți constructori caută acum cu febrilitate soluții pentru automobile electrice convingătoare (adică mai ieftine de 20.000 euro), care să se preteze la utilizarea zilnică. Iar soluțiile nu au apărut încă.

Volkswagen a lansat propriul proiect pentru dezvoltarea unui asemenea model, atribuit inițial lui SEAT. Însă, conform Automotive News, Volkswagen ar fi revizuit recent întreg proiectul, pentru a prelua controlul din motive de „eficacitate” și de „sinergie a grupului”. Devine limpede, SEAT a fost îndepărtat din acest proiect.

Decizia pare să se înscrie într-o logică de reorganizare a Grupului Volkswagen și a proiectelor în curs de derulare. Iar plecarea lui Luca de Meo la Grupul Renault s-ar putea să fi fost în defavoarea lui SEAT.

Volkswagen va trebui să găsească soluții, plecând de la platforma ID.3, pentru a reduce prețurile cu circa o treime. Noua familie de modele electrice accesibile va fi articulată pe o bază scurtă, de maximum 4 metri lungime, cu specificități împrumutate de la ID.3, dar reduse: un motor mai mic, baterii mai mici, design simplificat, echipamente mai numeroase. Cel mai mic model 100% electric din Grupul Volkswagen va fi mai ieftin de 20.000 euro și va avea gabaritul unui Polo actual, ceea ce îi va permite să aibă un public mult mai numeros decât tripleta micilor urbane actuale e-Up! / Citigo / Mii.