Printre cele mai afectate domenii de activitate, din cauza pandemiei Covid-19, se numără și domeniul auto. Pretutindeni în lume, oprirea producției și închiderea reprezentanțelor, din cauza măsurilor de izolare, au dus la scăderi fără precedent.
În Europa, așa cum relatam recent, noul coronavirus a determinat cea mai mare scădere a cererii de automobile din istorie. Din nefericire, poate fi chiar mai rău decât atât! O dovedește situația din India, unde în toată luna aprilie nu s-a vândut nici măcar o mașină! Așadar, o scădere dezastruoasă, cu 100%!
Spre deosebire de situația din Europa, regulile de izolare impuse în India, o țară care numără 1,3 miliarde de locuitori, au fost mult mai stricte. Pe de altă parte, sistemul de vânzare din această țară este arhaic, fără componentă online, ceea ce explică, în mare măsură, înghețarea totală a activității.
Gigantul pieței indiene Maruti-Suzuki, care tocmai a lansat noul S-Presso, s-a rezumat la a exporta câteva sute de unități, în timp ce Mahindra a mizat pe 5.000 de tractoare livrate, deoarece vânzarea de utilaje agricole a fost autorizată în timpul izolării indiene.
India are ”scăderea absolută”, însă în lume mai sunt o serie de țări care au înregistrat căderi dramatice, pe perioada izolării: Pakistan (-99,9%), Columbia (-98,9%), Italia (-97,5%), Marea Britanie (-97,3%), Spania (-96,5%) Irlanda (-96,1%).