Producătorul german Daimler și cel suedez Volvo anunță asocierea în vederea producerii unei noi generații de propulsoare pentru vehicule grele, tehnologie care vor folosi hidrogenul drept sursa de energie.
Volvo Group și Daimler Truck AG, au anunțat recent că au semnat un acord care are ca scop introducerea în producție a tehnologiei fuel cell (pile de hidrogen) destinată autovehiculelor de mare tonaj. Este vorba de un joint venture, adică o întreprindere comună, deținută în proporție egală, cu o valoare de 1,2 miliarde de euro.
Această alianță, care trebuie parafată până la finele lui 2020, ”va diminua costurile de cercetare și de dezvoltare pentru cele două grupuri și va accelera lansarea pe piață a pilelor de hidrogen”, a anunțat Daimler.
Hidrogenul este în prezent una din principalele alternative la combustibilii petrolieri, luate în calcul pentru reducerea emisiilor de CO2 ale autovehiculelor. Deocamdată, tehnologia pilelor de hidrogen are de depășit numeroase obstacole tehnice. Fabricarea hidrogenului consumă multă energie, iar rețeaua de distribuție este foarte redusă.
„Parteneriatul cu Volvo reprezintă un pas important pentru a lansa autobuze și camioane echipate cu pile de hidrogen pe piața auto”, a precizat Martin Baum, președintele Daimler Truck AG. Noul joint venture va fi independent de cele două grupuri, iar „Daimler și Volvo rămân în competiție în toate celelalte domenii”.
Proiectul va fi operațional la uzina Mercedes de la Nabern, Germania, unde își are sediul și compania Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH, precum si în alte facilități de producție ale concernului Daimler, din Germania și Canada. Cele două grupuri vizează lansarea pe piață a primelor modele de camioane propulsate cu hidrogen în a doua jumătate a acestui deceniu.