Schimbare la vârful mărcii Volkswagen: Ralf Brandstätter (51 ani) este noul ”numărul 1” și preia atribuțiile de CEO de la Herbert Diess. Acesta din urmă va rămâne director general al Grupului Volkswagen şi va avea mai mult timp să se ocupe de restul companiei.
Brandstätter (foto) va coordona măsurile de reducere a costurilor la cele mai mari fabrici ale companiei din Germania. Este vorba de o promovare internă, el ocupând înainte funcția de director operativ în cadrul brandului. Mutarea face parte dintr-o operațiune mai amplă de reorganizare a conducerii executive, după neînţelegerile cu sindicatele, legate de ritmul şi amploarea planurilor de reducere a costurilor, pentru a elibera resursele necesare tranziţiei la automobilele electrice. Luată în cadrul unei reuniuni extraordinare a Consiliului de supraveghere, decizia va fi aplicată începâd din 1 iulie 2020.
Numirea se produce într-un context delicat, având în vedere eforturile de relansare a industriei, după criza Covid-19. Grupul Volkswagen intenționează să implementeze un nou plan de reducere a costurilor, pentru a face față mai bine crizei. Diess încercase să convingă liderii sindicali, care controlează 9 din cele 19 locuri din Consiliul de supraveghere, să accepte noi reduceri de costuri.
Retragerea lui Herbert Diess are ca motivare oficială o concentrare mai mare asupra provocărilor la nivel de grup, legate de transformarea industriei auto. Însă faptul că mișcarea se produce pe fondul turbulențelor de la Volkswagen nu avea cum să treacă neobservat!
Conform presei din Germania, lui Diess i se reproșează unele erori de management și este făcut responsabil pentru problemele de software care au afectat livrările a două modele foarte importante din portofoliul Volkswagen, comapcta full electrică ID.3 și noua generație Golf 8.
Așadar, Ralf Brandstätter este noul om forte al mărcii Volkswagen. A fost director operațional (COO) din 2018 și ”a jucat un rol cheie în transformarea mărcii”, după cum îl descrie chiar cel pe care îl înlocuiește, Herbert Diess. Principala lui misiune va fi implementarea planului strategic „Transform 2025+” care ar trebui să ducă gama de modele Volkswagen spre electrificare masivă și să genereze vânzări anuale de 1,5 milioane de vehicule cu emisii zero, până în 2025.