Volkswagen Arteon (2020): facelift și mult așteptata versiune Shooting Brake

27 iunie 2020



În paralel cu versiunea facelift de la mijlocul carierei, Volkswagen a lansat și cea de-a doua variantă constructivă a coupe-ului său în patru uși, Arteon.

Cu aproximativ 20.000 de exemplare vândute în Europa, anul trecut, Arteon nu este neapărat un mare succes comercial, însă, în mod cert, se numără printre cele mai spectaculoase modele din gama actuală a constructorului german. Iar de acum încolo va fi și printre cele mai accesibile modele cu arhitectură Shooting Brake disponibile pe piață.

Ambele versiuni Arteon beneficiază de platforma MQB și au aceleași dimensiuni de gabarit – 4,86 m lungime și 1,87 m lățime. Doar înălțimea diferă: 1,42 m pentru Fastback și 1,44 m pentru Shooting Brake. Volumul portbagajului este cuprins între 563 și 1.557 litri la versiunea cu 4 uși, respectiv între 565 și 1.632 litri la cea nouă, cu 5 uși.

La capitolul design, noutățile sunt minime. Semnătura luminoasă cu LED în dotarea de serie a fost completată cu o linie orizontală, opțională, care traversează calandrul și unește proiectoarele.

La interior, în schimb, noutățile sunt mai consistente, în principal datorită introducerii noii plașe de bord Digital Cockpit Pro. Instrumentarul digital cu diagonala de 10,25 inchi este completat de un display central tactil, cu diagonala cuprinsă între 8 și 9,2 inchi. Sistemul de infotainment este de generație nouă (MIB3), cu comandă vocală. Volanul, de asemenea, are integrate comenzi tactile. Materialele folosite la finisaje sunt noi, cu inserții din lemn sau metal. Cele patru versiuni de echipare, atât pentru Fastback, cât și pentru Shooting Brake, sunt Arteon, Elegance, R-Line și R.

Pentru prima oară, Arteon va avea motorizare hibrid plugin. Denumită eHybrid, aceasta asociază un motor TSI cu unul electric, pentru o putere maximă combinată de 218 CP.

O altă premieră la Arteon este versiunea sportivă R, ușor de recunoscut după jantele de 20 de inchi, logo-ul ”R”, etrierele de frână vopsite în albastru și evacuările trapezoidale. Motorul este un 2.0 TSI în 4 cilindri, de 320 CP și 420 Nm. La comportamentul dinamic deosebit contribuie și transmisia integrală cu repartiție variabilă a cuplului pe fiecare roată în parte.

În total sunt disponibile șase motorizări clasice: trei pe benzină (TSI), de 190 CP (transmisie manuală în 6 trepte, 4×2), 280 CP (DSG în 7 trepte, 4Motion) și 320 CP (DSG în 7 trepte, 4Motion), respectiv două diesel (TDI), de 150 CP (DSG în 7 trepte, 4×2) și 200 CP (DSG în 7 trepte, 4×2), precum și una hibrid plugin, denumită eHybrid, de 218 CP (DSG în 6 trepte, 4×2).

Lista de sisteme de asistență la condus include Rear View, Travel Assist, ACC, Lane Assist și Front Assist, acesta din urmă permițănd condusul parțial autonom la viteze de până la 210 km/h.

Comercializarea va începe în a doua jumătate a anului 2020.