Noul BMW X3 se delimitează de propulsia electrică
24.06.2024
        
Distribuie acest articol!   

A patra generație BMW X3 (G97) folosește rețeta clasică. Măsoară 4,75 metri lungime, bordul încorporează BMW Curved Display, iar motorizările sunt numeroase, pe benzină și diesel, dar și o versiune PHEV. Există și o variantă sport, de 398 CP. Producția se va realiza în Statele Unite și Africa de Sud, iar lansarea pe piață este planificată în ultimul trimestru al anului 2024.

Noua generație a starului global din categoria SUV-urilor premium se focusează pe versiunile termice și hibride plug-in. Ceea ce nu înseamnă că propulsia electrică este neglijată, cum poate unii ar fi tentați să creadă! Pur si simplu, în curând este prevăzut să apară un SUV 100% electric de dimensiuni similare.

Remintim, primul BMW X3 a fost lansat în 2004, mult după X5 (1999) și înainte de X1 (2009). A devenit rapid unul dintre cele mai populare modele BMW, ba chiar a ajuns cel mai bine vândut model al bavarezilor, la nivel global.

SUA şi Germania sunt pieţele cu cele mai mari volume. De asemenea, este foarte popular în Italia, Spania, Japonia, Coreea de Sud, Africa de Sud, Canada, Mexic şi alte ţări din America Latină, în timp ce în România a fost constant în top trei cele mai populare modele BMW.

Iată de ce BMW este foarte atent ce mișcări face, atunci când își reînnoiește best-seller-ul. A patra generație X3 are un look apropiat de a treia generație X1, recent lansată, dar și de iX electric. Totuși, partea din spate seamănă mai puțin cu alte modele din gamă. Mașina are 4,75 metri lungime, cu 34 mm mai mult decât vechiul X3, fiind puțin mai mare decât Mercedes GLC (4,71 metri) și Audi Q5 (4,66 metri).

Volumul portbagajului este de 570 de litri, respectiv 460 de litri pentru versiunea hibrid plug-in, din cauza bateriilor. Bancheta din spate este rabatabilă fracționat 40:20:40 și, odată pliată, asigură un volum al portbagajului de 1.700 de litri (1.600 de litri la PHEV).

Interiorul este, de asemenea, asemănător cu cel al modelelor electrice mai mari. Bordul are de-acum tradiționalul BMW Curved Display, care include un instrumentar cu diagonala de 12,3 inchi și un ecran tactil central de 14,9 inchi. Altfel, tabloul de bord este destul de minimalist.

BMW Live Cockpit Plus, cu sistem de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud, este disponibil standard. Varianta opţională, BMW Live Cockpit Professional, include în plus BMW Head-Up Display şi Augmented View în displayul central.

Mai jos, versiunile disponibile la momentul lansării, cea mai performantă fiind M50, cu o putere cumulată de 398 CP.

BMW X3 30e xDrive
Motor pe benzină, cu patru cilindri
Sistem plug-in hybrid cu motor electric sincron
Transmisie Steptronic cu opt trepte
BMW xDrive
Putere maximă 220 kW/299 CP (include boostul temporar), cuplu 450 Nm
Motor BMW TwinPower Turbo de 1.998 cmc
0-100 km/h în 6,2 secunde
Viteză maximă 215 km/h

BMW X3 20 xDrive
Motor pe benzină, cu patru cilindri
Tehnologie mild-hybrid 48V
Transmisie Steptronic cu opt trepte
BMW xDrive
Putere maximă 153 kW/208 CP, cuplu 330 Nm
Motor BMW TwinPower Turbo de 1.998 cmc
0-100 km/h în 7,8 secunde
Viteză maximă 215 km/h

BMW X3 M50 xDrive
Motor pe benzină, cu şase cilindri în linie
Tehnologie mild-hybrid 48V
Transmisie Steptronic cu opt trepte
BMW xDrive
Putere maximă 293 kW/398 CP, cuplu 580 Nm
Motor BMW TwinPower Turbo de 2.998 cmc
0-100 km/h în 4,6 secunde
Viteză maximă 250 km/h

BMW X3 20d xDrive
Motor diesel, cu patru cilindri
Tehnologie mild-hybrid 48V
Transmisie Steptronic cu opt trepte
BMW xDrive
Putere maximă 145 kW/197 CP, cuplu 400 Nm
Motor BMW TwinPower Turbo de 1.995 cmc
0-100 km/h în 7,7 secunde
Viteză maximă 215 km/h


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!