Noul e-tron GT facelift este cel mai puternic model din istoria Audi
22.06.2024
        
Distribuie acest articol!   

Versiunea revizuită a sedanului sportiv 100% electric de la Audi își mărește puterea și capacitatea bateriilor și este capabilă de performanțe impresionante. Totuși, rămâne ceva mai puțin extremă decât vărul Taycan, de la Porsche.

Porsche Taycan și Audi e-tron GT împart aceeași platformă tehnică și ambele au ajuns la tradiționalul facelift de la jumătatea carierei, moment care la Audi vine, totuși, cu câteva luni mai târziu față de Porsche.

Modificările estetice par mai discrete decât la Porsche, cel puțin la versiunea de bază, care se numește acum S e-tron GT. La nivelul imediat superior, denumit RS e-tron GT, prizele de aer sunt acum considerabil mai mari, iar varianta de top, denumită RS e-tron GT Performance, are cele mai agresive elemente de design. Un detaliu cât se poate de firesc, având în vedere că este cel mai puternic model din gama actuală, ca de altfel și din întreaga istorie Audi!

Variantele Audi e-tron GT facelift (2024):
● S: 679 CP, 0-100 km/h în 3,4 sec., preț de la 126.000 euro
● RS: 856 CP, 0-100 km/h în 2,8 sec., preț de la 147.500 euro
● RS performance: 925 CP, 0-100 km/h în 2,5 sec., preț de la 160.500 euro

Totuși, nivelul de putere rămâne sub cel de la Porsche, unde un Taycan Turbo S poate ajunge până la 952 CP. În schimb, de remarcat că ambele variante RS au o funcție boost, care livrează un surplus de 95 CP timp de zece secunde, iar RS Performance are un mod suplimentar Track.

Interiorul noului Audi e-tron GT restilizat se schimbă foarte puțin. Singura noutate remarcabilă de la prima vedere este volanul redesenat.

La fel ca Taycan, noua versiune este echipată cu baterii mai bune, cu o capacitate care a crescut de la 97 kWh la 105 kWh, cântăresc cu 9 kg mai puțin și au un sistem de răcire mai eficient. Autonomia maximă este de 609 km (WLTP, pentru S e-tron GT), iar puterea maximă de încărcare a crescut de la 270 kW la 320 kW.

Astfel, sunt necesare doar 18 minute pentru a trece de la 10 la 80% grad de încărcare. De asemenea, a crescut puterea de frânare regenerativă la 400 kW, de la 290 kW.

Audi profită, evident, de toate aceste îmbunătățiri pentru a crește prețul mașinii. Chiar și așa, rămâne considerabil mai accesibil decât echivalentul de la Porsche. Iar în timp ce Taycan oferă o versiune cu un singur motor cu 408 CP, pentru a reduce prețul, Audi ignoră deocamdată soluțiile mai ”slab” motorizate.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!