Conform statisticilor oficiale date publicității de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de automobile noi la nivelul Uniunii Europene (UE) a scăzut cu aproape 40% în prima jumătate a anului 2020, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Pe fondul crizei cauzate de pandemia cu noul coronavirus, cererea de automobile pe piața europeană, în prima jumătate a anului 2020, a scăzut cu -38,1%. Dintre cele mai mari piețe de pe continent, Spania a avut cea mai mare cădere, de -50,9%, urmată de Italia (-46,1%), Franța (-38,6%) și Germania (-34,5%).
Industria auto și-a reluat activitatea în iunie, însă cu rezultate destul de slabe. Față de anul trecut, înmatriculările au scăzut în iunie cu -22,3%, față de -52,3% în mai, -76,3% în aprilie și -55,1% în martie. O situație oarecum inedită s-a înregistrat în Franța, unde s-a vândut cel mai mare număr de automobile în iunie (233.814 unități), aceasta fiind singura țară ”pe verde”, cu un bilanț pozitiv, de 1,2%. Iată și ale evoluții în iunie: Germania -32,3% (220.272 unități). Italia -23,1% (132.457), Spania -36,7 % (82.651).
Rezultatele pozitive din Franța se explică prin strategia aplicată de guvernului francez, care a injectat rapid câteva miliarde de euro pentru a relansa economia și pentru a salva locurile de muncă, după ieșirea din izolare. Statul a venit în ajutorul industriei auto franceze, cu prime pentru achiziționarea de automobile și pentru a relansa activitatea dealerilor. Astfel, a fost introdus un bonus de 2.000 de euro la achiziționarea unui hibrid plugin, iar prima pentru modelele electrice a crescut la 7.000 de euro. Primele acordate familiilor, pentru achiziționarea unui automobil nou, au avut un succes important, dovadă în acest sens fiind cele 100.000 de cereri care au fost înregistrate în iunie.
Cu toate acestea, Renault a ratat poziția de lider pe piața auto europeană. A vândut 102.130 unități, mai puțin cu 14,7%, în timp ce Volkswagen a vândut 102.417, cu o scădere de -28,3%.
Notă: Datele referitoare la Uniunea Europeana iau în calcul cele 27 de state membre, mai puțin Marea Britanie, iar comparațiile cu anul trecut se referă la aceleași 27 de state.