Un studiu realizat recent în rândurile a 19.000 de universitari arată că viitorii absolvenți de facultate din Germania sunt mai puțin interesați de industria auto. Singurul domeniu care înregistrează un progres real este cel al ONG-urilor și sectorul public.
Germania este țara europeană care iubește cel mai mult automobilele. Asta are legătură cu mai multe lucruri: cu istoria, în primul rând, dar și cu viitorul, prin angajarea tinerilor în domeniul auto. Un angajament care funcționează fără greșeală de câteva decenii, pentru că industria auto a fost aproape întotdeauna favorita tinerilor în cariera lor profesională.
Numai că această situație a început să se schimbe în ultimii ani. O companie specializată în sondajele de opinie a chestionat 19.000 de studenți germani aflați la finalul studiilor universitare, referitor la proiectele lor profesionale. Dacă industria auto rămâne, totuși, în frunte, cu 30% din intenții, interesul tinerilor pentru acest domeniu a scăzut cu 4,5%. Un procent important, dacă ne gândim că scăderea a început să se facă simțită deja din 2019.
Domeniul „consilierii fiscale și auditului” este pe locul al doilea și se apropie de industria auto, iar transformările sunt deja în plină desfășurare. Astfel, cele două sectoare care progresează cel mai mult (în timp ce altele regresează) sunt ONG / sectorul public și energia.
Deocamdată industria auto rămâne baza economiei germane, reprezentând 13% din PIB, cu peste 800.000 de persoane care lucrează în acest domeniu.