”Slaba dezvoltare a rețelelor publice de reîncărcare este o frână importantă pentru dezvoltarea vehiculelor electrice”. Cu siguranță, această afirmație vă este cunoscută și, în lipsa unor date statistice, probabil că sunteți de acord cu ea. Ei bine, în realitate, lucrurile nu stau tocmai așa.
Poate părea surprinzător, însă, conform unui studiu inițiat de compania franceză Enedis, care gestionează o rețea de distribuire a energiei electrice, mare parte dintre proprietarii de automobile electrice își încarcă mașinile la domiciliu, folosind o priză clasică!
Raportul realizat de Enedis relevă detalii foarte interesante. Astfel, 90% dintre persoanele interogate au declarat că își încarcă automobilele electrice acasă, iar 58% folosesc o priză clasică. Și iată cum, în timp ce ofertele de ”wallbox”-uri ale constructorilor se înmulțesc, clienții preferă simplitatea!
În altă ordine de idei, pe măsură ce capacitatea bateriei crește, frecvența încărcărilor este din ce în ce mai mică: o singură persoană interogată a afirmat că încarcă mașina în fiecare zi, față de 32% care încarcă de două ori pe săptămână și alți 32%, o dată pe săptămână.
Aceste rezultate demonstrează importanța relativ limitată a rețelelor de încărcare publică, care sunt, totuși, puțin utilizate în ritmul cotidian. Pe de altă parte, nevoia de acces la o priză la domiciliu pare să fie vitală. Altfel, lucrurile se complică foarte mult în cazul unei coproprietăți (gen la bloc) sau al unei chirii.
Un alt rezultat surprinzător vizează media zilnică parcursă de proprietarii de automobile electrice, care este de 43 km. Aceasta în condițiile în care media națională a întregului parc auto din Franța este de doar 29 km! Altfel spus, automobilele electrice rulează zilnic mai mult decât cele cu motoare termice!