O istorie mai veche, cu o portieră ce nu s-a lăsat deschisă, se dovedește a fi cu ghinion pentru Tom Cruise. Celebrul actor a fost pus pe lista neagră de Bugatti, ceea ce înseamnă că nu-și va mai putea cumpăra un nou model de la constructorul alsacian.
Bugatti Veyron are probleme de construcție? Cel puțin aceasta este impresia pe care ar fi dat-o Tom Cruise, cu ocazia prezentării celui de-al treilea episod al seriei Mission Impossible, în 2006. Actorul american, împreună cu partenera sa, ar fi apărut la avanpremiera filmului cu un Veyron. Ca un gentelman adevărat, Tom Cruise a deschis portiera partenerei sale, dar în acel moment s-a petrecut un moment destul de stânjenitor: timp de câteva secunde, el a încercat în mod repetat să deschidă portiera, în fața numeroaselor camere de filmat. Reacția sa de enervare a încheiat scena.
Problema este că această scenă a lăsat impresia întregii lumi că automobilele Bugatti nu ar fi prea bine construite. O publicitate negativă, făcută de unul din granzii Scientologiei, nu a fost pe gustul celor de la Bugatti.
Se pare că, în urma acestui incident, celebrul constructor a decis să-l pună pe Tom Cruise pe lista neagră a clienților săi. O politică dură, dar care nu este o noutate pentru constructorii de lux. La Ferrari, de pildă, selecția clienților este drastică și lista neagră este necruțătoare. Cererea fiind mai puternică decât oferta pentru modelele limitate, Ferrari își selectează minuțios clienții, care devin ambasadorii săi. Pentru a putea cumpăra un Enzo sau un LaFerrari, potențialul client a trebuit să demonstreze că deține deja mai multe exemplare Ferrari în garaj.
Chiar și Ford a implementat o politică similară, cu ocazia lansării noului GT, restricție despre care și noi am relatat recent. Ford își obligă clienții să semneze un contract prin care se angajează să nu revândă mașina într-un anumit interval de timp după cumpărare, pentru a împiedica specula cu acest model.