Grupul Volkswagen are probleme cu adaptarea mărcilor Bugatti, Lamborghini și Ducati la noile cerințe ale pieței auto.
Cel mai mare producător de automobile din lume a fost lovit destul de puternic de efectele financiare ale scandalului Dieselgate, la care s-au adăugat investițiile masive pentru electrificarea modelelor cu potențial maxim la vânzare, pierderile cauzate de criza noului coronavirus, precum și înăsprirea normelor europene antipoluare. În acest context, gigantul german are o dilemă din ce în ce mai mare, vizavi de orientarea pe care ar trebui să o dea mărcilor sale supersportive Bugatti, Lamborghini și Ducati.
Presa internațională a aflat din surse bine informate din interior, că gigantul german studiază mai multe posibilități de a adapta aceste mărci la schimbările cu care se confruntă industria auto și care vizează în principal electromobilitatea și introducerea mobilității autonome. În discuție sunt mai multe opțiuni, precum parteneriate tehnologice, restructurări, capitalizare bursieră sau chiar vânzarea uneia sau multor mărci.
Președintele grupului, Herbert Diess, s-ar fi exprimat în favoarea unei evaluări constante a gamei de modele, pentru a găsi cele mai bune răspunsuri la schimbările fundamentale din industria auto. Având în vedere transformarea pieței, trebuie văzut ce înseamnă aceste transformări pentru elementele individuale ale grupului. Mărcile vor trebui evaluate după noi criterii, precum electrificarea, digitalizarea și conectivitatea. Este vorba de un nou spațiu de manevră, în care fiecare marcă trebuie să-și găsească un loc. Acesta este contextul în care Volkswagen ar urma să decidă soarta mărcilor Bugatti, Lamborghini și Ducati, în cursul lunii noiembrie.