Ferrari SF90 Spider. Cu 1.000 CP, sub cerul liber!

14 noiembrie 2020



La circa un an și jumătate după dezvăluirea celui mai puternic Ferrari de serie din toate timpurile, constructorul italian completează oferta cu o versiune de caroserie deschisă. Sub capotă, însă, nu ne schimbă nimic: patru motoare, dintre care trei sunt electrice, pentru o putere totală de 1.000 CP!

Pe la mijlocul anului trecut, Ferrari prezenta noul SF90 Stradale, iar acum a sosit momentul lansării pentru versiunea decapotabilă a acestuia, denumită SF90 Spider. Numele indică fără echivoc existența unui pavilion rigid retractabil, altfel perfect integrat în caroserie, atunci când aceasta este închisă.

Operațiunea automată de ”ascundere” a plafonului în partea din spate durează doar 14 secunde. Vizibilitatea motorului V8 prin capota spate nu este afectată de pavilionul rabatat.

În rest, caroseria este cea deja știută de la SF90 Stradale, iar bordul păstrează stilul inspirat din lumea curselor, conform principiului ”ochii la drum, măinile pe volan”. Prin urmare, totul poate fi controlat de pe volan, în spatele căruia se află un display configurabil cu diagonala de 16 inchi.

Primul Spider hibrid plug-in de la Ferrari folosește aceeași tehnologie de propulsie ca versiunea coupe, un V8 turbo și trei motoare electrice, unul cuplat la puntea posterioară, iar celelalte două, în față. Puterea totală este de 1.000 CP, iar performanțele, pe măsură: 0-100 km/h în 2,5 secunde, 0-200 km/h în 7,0 secunde și viteza maximă de 340 km/h. Acumulatorul de 7,9 kWh oferă o autonomie electrică de 25 km.

Pentru a struni imensa putere, cel de la volan este asistat de o serie de sisteme electronice, printre care și eSSC, care controlează stabilitatea distribuind cuplul de o manieră independentă, prin intermediul motoarele electrice de pe puntea anterioară.

Ferrari a lansat și o versiune pentru cei care doresc să exploateze potențialul acestui model în condiții de circuit. Se numește Assetto Fiorano și este mai ușor cu 21 kg, grație utilizării mai multor componente din fibră de carbon și titan. Vine cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 omologate pentru stradă și are amortizoare Mutimatic, derivate din motorsport.

Prețul nu a fost anunțat oficial, însă având în vedere cât costă versiunea cu pavilion fix, este de așteptat ca aceasă decapotabilă să se cantoneze în jurul valorii de 500.000 de euro.