Cele mai importante noutăți auto ale anului 2021

29 decembrie 2020



Care vor fi vedetele anului 2021? A sosit momentul să trecem în revistă cele mai așteptate noutăți auto ale anului viitor, de la micile automobile urbane la SUV-urile de lux, generații noi ale unor modele best-seller sau nume noi, lansate în premieră.

Audi Q4 e-tron
Gama electrică de la Audi va deveni ceva mai ”accesibilă”. După SUV-urile e-tron și e-tron GT, Audi va lansa Q4 e-tron, un SUV compact, echivalent cu Skoda Enyaq și Volkswagen ID.4, ca dimensiuni. Va fi construit pe platforma MEB, cu un motor electric în spate și opțional al doilea, cu o putere însumată ce ar putea ajunge până la 360 CP. Cu o baterie de 82 kWh, este de așteptat o autonomie de până la 500 km. Audi a anunțat și varianta coupe, Sportback. Prețul va pleca de la circa 60.000 de euro.

BMW i4
BMW a anunțat că mai multe dintre best-seller-urile sale vor fi declinate în versiuni electrice „i”, așa cum s-a întâmplat deja cu X3. Anul viitor, Seria 4 Gran Coupe va primi declinarea i4, cu o putere maximă de 530 CP, acumulator de 80 kWh și autonomie de peste 500 km. Va păstra silueta de la 4 Gran Coupe, dar cu stopurile și calandrul redefinite. La bord, i4 va prelua ansamblul de display-uri integrate inaugurat pe iX. Prețul de pornire va fi în jur de 65.000 de euro.

Citroen C5
Citroen va încerca să revină în forță segmentul familialelor. Ca și în cazul noii compacte C4, renunță la tradiție și vine cu un model care combină aspectul unui sedan cu cel al unui break, cu design inspirat din conceptul CxPerience. Nou C5 va miza pe cartea confortului și va trebui să seducă în principal clientela chineză și să rivalizeze cu Skoda Superb, noul etalon al familialelor generaliste. Va avea și o variantă hibrid plug-in, iar prețul de plecare va fi de aproximativ 30.000 de euro.

Dacia Grand SUV
Anul 2021 va fi foarte animat la Dacia. După introducerea noilor modele Logan și Sandero, la toamnă Duster va beneficia de un lifting. La sfârșitul anului, Dacia va lansa un SUV care va înlocui MPV-ul Lodgy. Nu este cunoscută deocamdată denumirea noului model, dar la fel ca Lodgy, va avea 7 locuri, portbagaj cu volum mare și un preț de plecare de aproximativ 12.000 de euro. Tot anul viitor este așteptat și primul model 100% electric sub logo Dacia, micuțul Spring.

DS 4
Noua compactă DS4 va fi lansată în cursul primului trimestru din 2021. Primele detalii tehnice confirmă introducerea variantei hibrid plug-in E-Tense de 225 CP și prezența unei noi semnături luminoase, cu două bandouri LED verticale. DS4 va inaugura un nou bord, cu head-up display, iar între șofer și pasagerul din dreapta va fi amplasat un ecran tactil care va permite accesarea anumitor funcții fără ridicarea brațului. Printre sistemele de asistență la conducere va exista și o funcție de depășire semi-autonomă. Modelul DS4 va fi asamblat în Germania, va avea și o variantă Crossback și un preț de plecare de circa 27.000 de euro.  

Honda HR-V
Honda pregătește noul Civic pentru 2021, gândit în primul rând pentru America de Nord, cu un design „cuminte”. În Europa, marca va miza mai degrabă pe noua generație a SUV-ului compact HR-V. Primele prototipuri surprinse în Japonia au o linie inspirată de universul coupe-urilor, cu o lunetă destul de înclinată. Partea din față va fi simplificată, cu grupurile optice mult mai fine. Marea noutate este la capitolul tehnic: varianta hibrid va fi singura disponibilă în Europa, la fel ca în cazul noului Jazz. Prețul de start va fi de circa 25.000 de euro.

Hyundai Bayon
Pe segmentul SUV-urilor urbane, pe lângă recent revizuitul Kona, Hyundai va lansa un crossover mai mic și mai accesibil, Bayon, cu un nume preluat de la  o localitate franceză. Aduce cu i20Active, dar cu un look angular, original, în stilul ultimelor creații ale constructorului sud-coreean. Preț de plecare: 18.000 de euro.

Ioniq 5
Din model, Ioniq va devine marcă. Acesta va fi noul brand de la Hyundai dedicat vehiculelor 100% electrice. Primul model se va numi 5 și va fi versiunea de serie a conceptului 45. Va avea un look minimalist, „tras cu rigla”, în stilul anilor 70. Poziționarea va fi în spiritul epocii actuale, între o compactă clasică și un SUV. Modelul va inaugura noua platformă E-GMP, dezvoltată pentru modelele electrice ale grupului, cu acumulatori de capacități diferite. Prețul: în jur de 30.000 de euro.

Jeep Grand Cherokee
Actualul Grand Cherokee împlinește 10 ani, astfel că este momentul ca acest model de referință să fie reconceput de la zero. Vor fi, de fapt, două caroserii Grand Cherokee, cu cinci, respectiv șapte locuri. Varianta mai mare va intra prima în producție și va deschide gama europeană, pentru că Wagoneer nu va fi important în Europa. Grand Cherokee va folosi platforma alungită de la Alfa Romeo Stelvio. Este așteptată și varianta hibrid, precum și noi tehnologii la bord. Prețul: de la aproximativ 60.000 de euro.

Kia Sportage
Kia nu va lăsa Hyundai să se distanțeze prea mult, cu noul Tucson. La fel ca în cazul Tucson, Kia va revizui look-ul noului Sportage, pentru a-l face mult mai exuberant, iar calandrul „nas de tigru”, va îngloba și farurile. Linia generală va fi mai fluidă, cu centura laterală care va urca în spate spre pavilion. S-ar putea ca acest model să inaugureze nou logo Kia, cu literele aplicate direct pe caroserie. Sportage va avea mai multe variante hibrid, la fel ca Tucson: simplu, mild, plug-in. Va fi lansată și o versiune 100% electrică. Prețul de pornire va fi de circa 26.000 de euro.

Maserati Grecale
Maserati își continuă ofensiva. După lansarea vârfului de lance MC20, constructorul italian va dezvălui în 2021 alte două mari noutăți: înlocuitoarea lui GranTurismo, care va fi 100% electrică, și SUV-ul Grecale, fratele mai mic al lui Levante. Cu un model de 4,65 m lungime, care va prelua mecanica de la Alfa Romeo Stelvio, Maserati va concura Porsche Macan. Designul va fi asemănător cu cel al rivalului german. Probabil că va exista și o versiune hibrid. Prețul: de la 60.000 de euro.

Mercedes Clasa C
Chiar dacă SUV-urile sunt în vogă, Mercedes nu își permite să neglijeze limuzinele! 2021 va fi un an important, marcat de reînnoirea Clasei C, care va avea caracteristicile unei Clase S la scară redusă. Exterior va evolua vizibil la calandru și stopurile orizontale, însă designul va păstra stilul ”curbat”. La bord vom regăsi un ecran generos pe post de consolă centrală, în stilul noii Clase S. Îmbunătățirile vor fi mult mai evidente la capitolul tehnologie. O gamă largă de motorizări (benzină, diesel și hibrid plug-in) vor forma oferta, fără a fi uitată versiunea sportivă, asigurată de AMG. Prețul de pornire, în jur de 35.000 de euro.

Opel Astra
Pe parcursul unui an, mărcile Grupului PSA vor reînnoi oferta de modele compacte, Astra va fi ultima. Schimbată complet, va folosi platforma EMP2 și va adopta noul design Opel, inaugurat de Mokka. Vom regăsi în partea din față calandrul Vizor, o mască neagră ce face bloc comun cu grupurile optice, iar la bord vom regăsi noul Pure Panel, cu două display-uri aliniate. Dar cea mai importanta noutate tehnică va fi varianta hibrid plug-in. Prețul, de la 23.000 de euro.

Nissan Qashqai
Misiune riscantă pentru Nissan, cu reînnoirea best-seller-ului european. Pentru a rămâne o referință în segmentul său, Qashqai va evolua în profunzime și va propune o motorizare hibrid, cu tehnologia Nissan ePower: un singur motor electric antrenează roțile, iar blocul termic servește la furnizarea energiei. Bazat pe o evoluție a platformei CMF, Qashqai 3 va renunța la diesel. Look-ul va fi mai angular și mai îndrăzneț, cu grupurile optice organizate pe două niveluri. Înnoirea va aduce și o actualizare a echipamentelor, cu o ameliorare a sistemului de asistare la conducere semi-autonomă Pro Pilot, prin GPS, și supravegherea unghiurilor moarte. Prețul: de la 26.000 de euro.

Peugeot 308
Deja 308 are un aer cam învechit, raportat la ultimele modele Peugeot. Ca și 208, 2008 și 3008, compacta franceză va suferi un „tratament de șoc” pe plan vizual, cu linii mult mai întinse și îmbinări ascuțite. Silueta va fi mai energică, cu o capotă mai lungă și un habitaclu „strâns”, chiar dacă prin asta va fi afectat puțin spațiul din interior. La bord, 308 va rămâne fidel principiilor i-Cockpit, dar cu ecrane mai mari. Noutăți vor fi și sub capotă, prin soluția hibridă reîncărcabilă. Viitoarea generație 308 inaugurează și noul logo Peugeot, capul de leu. Preț de la 25.000 de euro.

Porsche Macan
Noul Macan va fi electrificat, iar actuala versiune termică își va urma cariera în paralel, după un lifting. Însă vor fi imposibil de confundat, pentru că vor avea un look diferit. Porsche Macan va avea linii mai dinamice, mult mai bine marcate, cu grupurile opticele mai rafinate. Noul Macan electric va prelua platforma PPE de la Taycan și va avea prețul de pornire de 65.000 de euro.

Range Rover 5
Noua referință britanică în materie de lux nu va sări în ochi. O dată în plus, Land Rover nu își va asuma niciun risc în privința stilului. Va păstra silueta clasică, pătrățoasă, cu câteva detalii actualizate, ca de pildă mânerele retractabile, introduse de Velar. Din punct de vedere tehnic, noutatea va fi platforma MLA, pentru modelele cu motoarele longitudinale ale grupului Jaguar Land Rover. Vor exista versiuni hibrid plug-in, dar și un motor diesel cu șase cilindri în linie, precum și un V8 pe benzină, de la BMW. O variantă 100% electrică va fi lansată ulterior. Prețul de plecare este estimat la circa 110.000 de euro.

Renault Megane electric
Dezvoltarea gamei electrice Renault se va accelera odata cu sosirea noii platforme electrice a Alianței Renault Nissan dedicată acestui tip de motorizări, CMF-EV. Primul model Renault construit pe noua platformă va fi o compactă cu alură de crossover, anunțată de conceptul Megane eVision. Va avea acumulator de 60 kWh, care promite o autonomie WTLP de 450 km. Preț: de la 35.000 de euro.

Skoda Fabia
În 2021, mini-ul Fabia va trece la a patra generație și va adopta o nouă versiune a platformei tehnice MQB-A0, utilizată deja la Scala. Nu trebuie să ne așteptăm la mai schimbări de ordin estetic, pentru că Fabia va rămâne un model sobru, dar totuși influențat de ultimele evoluții în materie de design de la Skoda. Surprinzător, nu va avea versiune hibrid, mizând pe motorizarea 1.0 TSI. Cel puțin la început! În timp ce concurența a renunțat la versiunile combi în acest segment, Skoda a promis că o va reînnoi! Prețul, în jur de 12.000 de euro.

Toyota GT86
Alături de Yaris Cross, o altă noutate majoră la Toyota, în 2021, va fi noua generație a coupe-ului GT86, dezvoltat împreună cu Subaru. Noua Toyota GT86 ar trebui să se inspire din Supra, iar sub capotă va avea un motor Subaru de 2,4 litri și 228 CP. Toyota își va permite să aducă GT86 în Europa, unde bilanțul său la emisiile de CO2 este excelent. Grație succesului înregistrat cu versiunile hibrid, constructorul nipon se va încadra în tot mai exigentele normele europene. Preț de plecare: circa 33.000 de euro.

Volkswagen Multivan
Chiar dacă SUV-urile iau tot mai mult locul monovolumelor în ofertele constructorilor, unii nu abandonează complet această categorie și continuă să mizeze pe pragmatism și utilitate. Este și cazul Volkswagen, care pregătește un Multivan în locul lui Sharan. Se va diferenția mult de utilitara Transporter și va folosi platforma MQB, ceea ce îi va permite să aibă și variantă hibrid plug-in și să ofere sisteme noi de asistență la conducere. Bineînțeles că va avea o siluetă tip „dulap pe roți”, însă câteva detalii vor fi, totuși, ceva mai rafinate. Preț de la 35.000 de euro.