Cine ar fi crezut?! Porsche Cayenne a trecut de pragul de un milion de exemplare produse! O reușită comercială deosebită, pentru un model disponibil deja de 18 ani. Exemplarul cu numărul 1.000.000 este un GTS roșu.
Chiar și acum, în anul 2020, Cayenne este un model care provoacă polemici și îi intrigă pe clienții Porsche tradiționaliști. În același timp, este modelul care a salvat Porsche de la faliment și a relansat marca.
Hans-Jürgen Wöhler, fostul director al gamei SUV de la Porsche, obișnuia să spună: ”Un scaun este mai stabil pe trei picioare, decât pe două”. Primele două ”picioare” de la Porsche, la începutul anilor 2000, erau modelele 911 și Boxster, insuficiente pentru a asigura continuitatea mărcii. Al treilea, care va asigura stabilitatea, avea să fie Cayenne. În prezent, stabilitatea Porsche este asigurată de mai mulți piloni tineri și robuști, precum Cayenne, Panamera, Macan, Taycan…
Conceptul Cayenne s-a născut prin anii 90, însă abia în 2002, la Salonul de la Paris, s-a lansat versiunea de serie. Pentru Porsche punctul critic s-a înregistrat în 1993, când s-au vândut doar 14.362 de unități și trebuia acționat rapid. În prezent, vânzările anuale Porsche sunt de 250.000 de unități.
Boxster, apoi Cayenne (sub numele de Proiect ”Colorado”, dezvoltat în colaborare cu Volkswagen), au fost primele noutăți în gamă și se impunea extinderea producției. Liniile de asamblare de la Weissach funcționau la capacitate maximă, așa că a fost nevoie de închirierea unui parc industrial lângă Hemmingen, pentru a începe producția Cayenne.
Desenat de Harm Lagaaij, primul Cayenne este un succes din start și depășește rapid vânzările emblematicului 911. Ideea unui Cayenne hibrid apare în 2007, dar vor mai trece câțiva ani până va fi materializată. Apoi a urmat controversatul Cayenne diesel, dispărut la a treia generație.
În prezent Porsche Cayenne este un produs slovac, asamblat în uzina de la Bratislava a Grupului Volkswagen, alături de Audi Q7 și Q8 și Volkswagen Touareg.