O echipă de cercetători germani propune o soluție interesantă pentru automobilele electrice, prin folosirea super-condensatorilor. Principalul avantaj: reducerea considerabilă a timpului necesar pentru reîncărcarea acumulatorului.
Cel puțin la nivel teoretic, super-condensatorii par să fie un element ideal pentru mașina electrică. Spre deosebire de un acumulator clasic din litiu, care are nevoie de o perioadă de timp destul de mare pentru a se încărca, un super-condensator poate stoca o mare cantitate de energie, instantaneu.
Cercetătorii de la Universitatea din München au combinat un anod clasic din titan și carbon cu un catod din grafen. Rezultat: în timp ce cele mai bune prototipuri de super-condensatori ating între 10 și 15 Wh/kg, acesta are 73 Wh/kg! Adică echivalentul unui acumulator NiMh utilizat de Toyota pentru hibrizii săi. Ce-i drept, este mai slab în comparație cu cei mai buni acumulatori de pe modelele electrice actuale, dar se apropie de acestea și are un alt avantaj în plus: o putere foarte ridicată.
O densitate electrică mai slabă nu va reprezenta o problemă, pentru că încărcarea va fi aproape instantanee, în comparație cu încărcarea unui acumulator clasic. Evident, descărcarea e o altă poveste – va fi un tampon generos pentru acumulatorii din litiu.
Un alt avantaj – nici pe departe cel mai neînsemnat! – constă în durata de viață: în timp ce un acumulator din litiu are în medie 5.000 de cicluri de descărcare/încărcare, un super-condensator are în medie aproximativ 10.000 de cicluri. Iar la finalul acestei durate, super-condensatorul afișează 90% din capacitatea inițială!