Se anunță vremuri tot mai dificile pentru automobilele cu propulsie termică. Iar proiectele Comisiei Europene le-ar putea transforma în istorie mult mai repede decât ne-am aștepta!
Restricționate mai nou prin impunerea unor valori tot mai mici în ceea ce privește emisiile de CO2, automobilele cu propulsie convențională pierd teren în mod constant, în favoarea celor electrice. În condițiile în care vânzările electricelor încep să ia, în sfârșit, avânt, versiunile cu combustie internă trebuie să vireze spre o hibridizare puternică, pentru a îndeplini mediile de emisii de CO2, din ce în ce mai stricte în Europa.
Comisia Europeană vrea să grăbească lucrurile, prin reducerea drastică a mediei de emisii de CO2 autorizate pe gamă. Reamintim, pentru anul 2021 această medie a fost stabilită la 95 g/km. Producătorii vor fi obligați astfel să renunțe la comercializarea modelelor cu propulsie convențională, pentru a evita aplicarea unor penalități usturătoare. Iar introducerea obligativității de vânzare a modelelor electrice ar echivala cu interzicerea indirectă a vânzării modelelor dotate cu motor termic.
Pascal Canfin, președintele Comisiei de mediu din cadrul Parlamentului European, a prezentat recent o propunere de reducere drastică a nivelurilor de emisii de CO2, în contextul obiectivului de obținere a neutralității climatice în 2050. Dacă proiectul se va materializa, vehiculele electrice ar putea deveni, practic, obligatorii în 2035. Concret, asta ar însemna că, la acea dată, comercializarea vehiculelor echipate cu un motor termic în cadrul grupului de propulsie nu va mai fi posibilă.