Volkswagen va avea șase fabrici de acumulatori în Europa, până în 2030
17.03.2021
        
Distribuie acest articol!   

Constructorul german mizează tot mai mult pe cartea electromobilității, iar ultima știre în acest sens este investiția în nu mai puțin de șase unitați productive pentru celulele de acumulatori.

Președintele Herbert Diess a făcut anunțul, precizând că noile fabrici vor fi operaționale până în 2030, pentru a putea face față cât mai bine cererii de automobile electrice, care va fi într-o creștere constantă, în următorii ani.

În condițiile legislative tot mai restrictive, la nivel european, în privința emisiilor de CO2, cei de la Volkswagen estimează că vânzările lor de automobile electrice vor fi cel puțin duble, în următorul deceniu. Pentru a face față acestei creșteri, cei din fruntea gigantului german sunt conștienți de necesitatea creșterii, în paralel, a capacității de producție pentru acumulatori.

Pentru Volkswagen, obiectivul lansării celor șase fabricii de baterii, cu o capacitate totală de 240 GWh, este deosebit de ambițios. Tesla, care a devenit un reper în materie de electromobilitate, are un avans considerabil și în privința bateriilor, atât în ceea ce privește capacitate de producție, cât și ca performanțe ale acestora.

Fabrica Volkswagen de la Zalzgitter

O primă locație a fost deja selectată: la Zalzgitter, în Germania, unde de altfel se află o importantă fabrică Volkswagen. Cea de-a doua, aflată în construcție, va fi în Suedia, în parteneriat cu compania Northvolt, specializată în producția de baterii.

Pentru Volkswagen, care a investit deja nu mai puțin de 30 de miliarde de euro în tranziția spre electromobilitate, obiectivele actuale sunt de a reduce cu până la 50% prețul unui acumulator. Producătorul va miza mult pe dezvoltarea unui model unic de baterie, care să fie utilizat la 80% din modelele sale electrice, ceea ce va determina economii importante în procesul de producție.

Grupul german a anunțat, de asemenea, o investiție de 400 de milioane de euro, până în 2025, în rețeaua europeană de încărcare. Bornele de încărcare rapidă ar urma astfel să fie de cinci ori mai multe, iar o treime din cerere ar urma să fie acoperită prin intermediul partenerilor Volkswagen. În acest sens au fost semnate parteneriate cu mari rețele europene din domeniu, precum BP, Iberdrola și Enel.

Distribuie acest articol!