În ton cu mai toți jucătorii de pe piața auto, divizia sportivă de la Mercedes și-a anunțat strategia de adaptare la tranziția spre mobilitatea ecologică. Tehnologia care va fi utilizată la viitoarele modele va fi împărțită în trei mari categorii.
Cele mai mici modele AMG (A, B și C) vor înlocui actualul V8 cu un hibrid plug-in care va utiliza un propulsor termic în 4 cilindri. Este vorba de agregatul M139 care dotează în prezent noul A45 AMG. Se va adopta noua tehnologie turbo cu comandă electrică, prezentată pe conceptul AMG One, pentru eliminarea binecunoscutului ”turbo lag”.
Cei 450 CP dezvoltati de motorul M139 se însumează cu cei 204 CP de la motorul electric cuplat la punea spate, acesta din urmă fiind derivat, pare-se din cel care echipează noile modele electrice Mercedes EQC și EQV. În aceste condiții, viitorul C63 AMG hibrid va fi în mod cert mai performant decât versiunile de până acum, cu motor în 8 cilindri.
Motorul electric va fi alimentat de un acumulator de 6,1 kWh răcit cu lichid. Mercedes vorbește despre un sistem hibrid ”always on”, ceea ce înseamnă că cel de la volan are la dispoziție în orice moment rezerva completă de putere. Sistemul de recuperare a energiei la frânare are patru niveluri și avantajează condusul ”cu o pedală”.
La modelele mai mari din gamă, motorul V8 de 4,0 litri biturbo va fi păstrat, însă va face parte dintr-un sistem hibrid plug-in care poate ajunge până la 1.000 Nm și 815 CP. Inaugurarea acestuia se va face prin lansarea versiunii facelift a coupe-ului cu patru uși AMG GT, în cursul anului 2021.
Primele modele AMG electrice vor avea motorizare dublă, cu câte un motor pe fiecare punte. Vor înlocui versiunile E 43 și 53 din gama AMG, care acum folosesc motoare V6 pe benzină și vor fi lansate în cursul acestui an, în tandem cu noile modele Mercedes EQS și EQE.